יש לכם רישום פלילי? יש מה לעשות!

עו"ד אליז קסנטיני מסבירה מה ניתן לעשות עם רישום פלילי וכיצד ניתן למחוק אותו. הדברים החשובים שעליכם לדעת בדרך לעבר נקי ולעתיד חדש
עו"ד פלילי אליז קסנטיני |
הדרך המוצלחת למחיקת רישום פלילי
אילוסטרציה envato

העבר בדרך כלל נשאר מאחור, אבל לא תמיד. בכל הנוגע לזירה המשפטית, העבר שלנו ומעללינו בעת שחלפה, בדרך כלל יקבלו מקום של כבוד בבית המשפט, בין אם לרעתנו או בין אם לטובתנו. אם יש מי מעברנו שיכול להעיד על האופי הטוב שלנו, הרי שהדבר שיכול לסייע לנו מאד בבית המשפט, אל מול עבר פלילי מושחר ומוכתם.

אולי יעניין אותך:

נ' לקוח ותיק של משרדינו מאילת, הוא בעלים של כמה סניפי "צ'יינג" בעיר הדרומית, שעמד בפני כתב אישום חמור בדבר מספר סעיפים פליליים. על פניו, נ' הוא אדם המוכר לרשויות האכיפה מכיוון ובאמתחתו מספר הרשעות קודמות על ניהול בתי הימורים והגרלות לא חוקיות וכן בגין מעורבות במספר פרשיות פליליות גדולות.

כאשר הגיע נ' לבית המשפט, דרשו התביעה ונציגיה בפרקליטות להטיל עליו את העונש המירב, שכן נראה כביכול שנ' לא השתנה. לאחר שהורשע, פנה הלקוח אלינו בבקשה להגיש בקשת חנינה לנשיא המדינה על מנת שזה יעניק לו חנינה או ימתיק את עונשו.

עו"ד אליז קסנטיני

גם כאן החליטה התביעה להתנגד ולנסות ככל שביכולתה כדי למנוע מנ' את החנינה, בעיקר לאור עברו הפלילי. עבודה מסורה ומקצועית של משרדנו, הכוללת הוכחה לכך שנ' יכול וומסוגל לשוב אל החיים התקינים והנורמליים, השגנו ניצחון ובית המשפט קיבל את בקשת החנינה.

שימו לב שלכל עבירה מוגדרת תקופת התיישנות ותקופת מחיקה:

1.

תקופת ההתיישנות של הרשעה נקבעת בהתאם לחוק המרשם הפלילי, ונספרת החל מיום פסק הדין או החלטת בית המשפט בעניין ההרשעה. תקופת ההתיישנות משתנה בהתאם לעבירה ולעונש שהוטל על המורשע, ובתום תקופה זו רק גופים מסוימים המוגדרים בחוק יוכלו לקבל מידע לגביה.

2.

תקופת מחיקה – הרשעה שעברו עשר שנים מתום תקופת התיישנותה, תיחשב ברוב המקרים כהרשעה שנמחקה. כלומר, רק מספר מצומצם מאוד של גופים המוגדרים בחוק יוכלו לקבל מידע לגביה.

חשוב להבין, כי יש עבירות כמו למשל מי שהורשע בעבירה שדינה מיתה, שלא חלה עליהן התיישנות או מחיקה.

זכרו, כי בכל רישום פלילי הנובע מהחלטת בית משפט שלא הסתיים בזיכוי הנאשם, נשיא המדינה מוסמך לקצר את תקופת ההתיישנות והמחיקה של אותו רישום פלילי.

לאתר אליז קסנטיני – עורכת דין לחצו כאן.

__________________________________________________________________________

עו”ד פלילי אליז קסנטיני

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות