כללית מחוז דרום האירה בוורוד את מרכזי הבריאות ברחבי הדרום לציון חודש המודעות לסרטן השד.

כחלק מהגברת המודעות למאבק בסרטן השד, מצוין מדי שנה באוקטובר "חודש המודעות לסרטן השד", במקביל לשאר מדינות העולם. לאורך כל השנה, ובדגש מיוחד בחודש זה, מקיימת כללית מחוז דרום פרויקטים ואירועים רבים להגברת המודעות לנושא ולקידומו. והשנה בפעם הראשונה הוארו בוורוד מרכז בריאות האישה בבאר שבע, המרכז לרפואה יועצת באשקלון, ומיראז' המרכז לרפואה יועצת בדימונה.
נעמה כהן |

לראשונה הוארו בוורוד, צבע המאבק בסרטן השד, מרכזי הבריאות של כללית מחוז דרום במטרה להגביר את המודעות לחשיבות הגילוי המוקדם ולמאבק במחלה

"כארגון המקדם אורח חיים בריא אני רואה בכללית על עובדיה ומנהליה חלק חשוב גם בהגברת המודעות לטיפול מונע וקידום אורח חיים בריא" אמרה חדווה אמונה מנהלת כללית מחוז דרום "בחרנו להאיר את מרכזי בריאות האישה בוורוד על מנת להגביר את המודעות לגילוי מוקדם של סרטן השד. גילוי מוקדם מציל חיים הוא לא סיסמא, הוא אמת כאובה. בזכות הגילוי המוקדם ובדיקת הממוגרפיה התורמת לאבחון המחלה בשלביה המוקדמים, חייהן של יותר ויותר נשים שלקו במחלה ניצלים"

בבאר שבע הואר מרכז בריאות האישה, ד״ר גיא טווינה, מומחה כללית ברפואת נשים ומנהל המרכז: "סרטן השד הינו המחלה הממארת השכיחה ביותר בקרב נשים בישראל, בלי קשר לדת ומוצא. עיקר התחלואה – מעל גיל חמישים, אולם לפקטורים שונים וביניהם גנטיקה ישנה השפעה מכרעת על הקדמת גיל ההופעה. הטיפול הכי טוב הינו מניעה, והמניעה הינה פשוטה – בדיקה ידנית אצל כירורג/ית שד, ובמידת הצורך – השלמת ההערכה באמצעי הדמיה (כגון אולטרה סאונד וממוגרפיה). שיעור הריפוי בגילוי מוקדם הינו גבוה מאוד ויכול להגיע לתשעים אחוזים, ומכאן חשיבות המודעות למניעה פשוטה בבדיקה סדירה אחת לשנה, כשחשים שינוי במראה השד או הופעת כאב מקומי חדש .לאורח חיים בריא יש השפעה רבה על מניעת סרטן השד – פעילות גופנית, הימנעות מהשמנת יתר, ביצוע פעילות גופנית סדירה ואכילת תזונה מתאימה יכולים למנוע עד כשליש מהמקרים. מרכז בריאות האישה, שירותי בריאות כללית באר שבע, מבקש להעלות את המודעות לבדיקה פשוטה ומצילת חיים לא רק בחודש זה, אלא לכל אורך השנה. אנו מזמינים אותך לבוא ולהיבדק."

בדימונה הואר מרכז מיראז' לרפואה יועצת, ד״ר דוד סגל, מומחה כללית ברפואת נשים, רכז תחום נשים במחוז ומנהל מיראז' המרכז לרפואה יועצת בדימונה: "חשוב שנשים תיקחנה אחריות על בריאותן יגיעו להיבדק על פי ההנחיות ובהתאם לגיל חשוב שנשים יכירו את גופן ואת מצבו הרגיל, כך שכל מצב בו יש שינוי יפנו מידית לרופא לצורך המשך הערכה ובדיקה.רופא/ת נשים במרפאה מאפשר לנשים באזור שנתקלות בחשד  לבעיה או ממצא בשד הדורש הערכה כלי ראשון לפנייה. רופא הנשים האמון על רפואת האישה  יודע להפנות האישה להמשך הערכה בדרכים ובצינורות המקובלים על מנת לתת לאישה מענה הולם ומהיר  לפנייתה. "

באשקלון הואר בוורוד המרכז לרפואה יועצת.״סרטן שד הינו הסרטן השכיח ביותר בקרב נשים. כל שנה מאובחנים בישראל כ 5000 מקרים חדשים.״ מציינת ד״ר רוית אגסי נחום, רופאה כירורגית שד בכירה במרכז לרפואה יועצת באשקלון ומנהלת המרכז לבריאות השד במרכז הרפואי סורוקה ומדגישה:״ גילוי מוקדם של סרטן שד מאפשר ריפוי ב 90% מהמקרים. אבחון מאוחר מוריד משמעותית את סיכויי הריפוי. בדיקת הממוגרפיה ניתנת בחינם לכל אישה מגיל 50 עד גיל 74 אחת לשנתיים. זה מבוסס על מחקרים גדולים שהוכיחו ירידה בתמותה מסרטן שד של 30% בנשים שעברו ממוגרפיה לעומת נשים שלא ביצעו ממוגרפיה.

 width=
חשוב לציין שכרבע ממקרי סרטן שד מאובחנים בנשים מתחת גיל 50, ולכן חשוב לכל אישה להכיר את מבנה השד , לשים לב לשינויים ולפנות לרופא בכל מקרה של חשד. מומלץ לכל אישה גם בדיקה שנתית על ידי כירורג שד החל מגיל 30״
במרכז פועל מכשיר לביצוע ממוגרפיה- הטומוסינטזיס, הפועל בטכנולוגיית הדמיה חדשנית ומתקדמת המאפשרת זיהוי מדויק בהרבה של גידולים בשד. "גילוי מוקדם הוא האמצעי היעיל ביותר במאבק בסרטן השד. במכשיר החדיש במרכז לרפואה יועצת העובד בשיטת הטומוסינטזיס ניתן לבצע ממוגרפיה גם למושתלות סיליקון." מוסיף ד״ר מירון פרויימוביץ' מומחה כללית ברפואת נשים: ״המכשיר פועל במכון השד שהכשיר אחות מיוחדת המלווה את הנבדקות בכל התהליך, כמו כן, עומדת לרשותן של המטופלות אשת קשר שעברה הדרכה ייעודית בנושא המורכב, אנו מזמינים נשים לבדיקה ומעקב, כולן צריכות להיבדק."

סרטן השד הוא מחלת הסרטן הנפוצה ביותר אצל נשים, אצל אחת מכל שבע נשים בישראל מתגלה המחלה מדי שנה, הבדיקה מסייעת לגלות את הגידולים בשד כבר בשלב הראשוני להיווצרותם ואבחון מוקדם כאמור- מציל חיים.

הבדיקה מיועדת לנשים במסגרת תכנית לגילוי מוקדם או בעלת גורמי סיכון לפי רופא המשפחה. כל אישה תוכל לעבור את הבדיקה עם הפניית רופא. width=

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות