פוענח אירוע לינץ' במשפחה יהודית באום אל-פאחם

9 חשודים נעצרו ע"י כוחות המשטרה ושב"כ בחשד שתקפו את בני המשפחה במהלך מבצע "שומר החומות" לאחר שבטעות נקלעו לעיר 
דניאל בן חמו |
התפרעויות בעכו במהלך מבצע שומר החומות, מאי 2021. צילום: פלאש 90

הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של שב"כ ומשטרת ישראל נעצרו לאחרונה חשודים בביצוע לינץ' במשפחה יהודית שנקלעה בטעות לאום אל-פאחם, לאחרונה נעצרו 9 חשודים בביצוע הלינץ' במשפחה היהודית והיום הוגש כתב אישום נגדם.

החשודים, תושבי הכפר זאלפה נעצרו על רקע החשד כי ב-13 במאי זיהו את רכבה של המשפחה בכפרם לאחר שהמשפחה הגיעה לשם בטעות וזאת בשל חסימת צומת מגידו על ציר 65.

האם גוננה בגופה על ילדיה

החשודים חיכו לרכבים של יהודים שיכנסו לכפר בעקבות החסימה בצומת מגידו וכשזיהו את רכב המשפחה כרכב של יהודים החלו לזרוק עליהם אבנים ולצעוק "יהודים יהודים".

אב המשפחה שהבין שנכנס לאירוע בו קיים חשש לחייו ולחיי משפחתו החל לברוח אל תוך הכפר כשהחשודים החלו במרדף אחרי רכב המשפחה במטרה להשיגו. לאחר מרחק רב, כשהרכב הגיע לתוך אום אל פאחם, חסמו החשודים את רכב המשפחה והחלו ליידות אבנים לעבר הרכב ולחבוט באלות על הרכב כאשר בנוסף לזוג ההורים, ישבו במושב האחורי 3 ילדים קטנים שניצלו הודות לתושיית האם שסוככה עליהם בגופה. כמו כן, במהלך הלינץ' נגנב כלבה של המשפחה ואותר כעבור מס' שעות ע"י בלשי תחנת המשטרה בעיר.

תושיית עוברי האורח

מעשה הלינץ' נמשך עד לחילוץ המשפחה ע"י אזרחים מקומיים, תושבי אום אל-פאחם שסייעו למשפחה להגיע למרפאה המקומית בעיר ומשם פונו למרכז הרפואי העמק בעפולה בליווי משטרתי.

חקירה מהירה הובילה למעצרו של החשוד הראשון במעשה ובהמשך נעצרו עוד שמונה חשודים.

מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת והבוקר כאמור בתום חקירה משותפת של שירות הביטחון הכללי והיחידה המרכזית במחוז חוף הוגש בבימ"ש המחוזי בחיפה כתב אישום נגד החשודים בגין המיוחס להם.

_____________________________________________________________________________

עו”ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות