טעויות נפוצות בהליכי גירושין

בתחילתו של כל הליך גירושין, עלולים הצדדים להיסחף אל תוך מערבולת רגשית קשה – ותוך כדי כך, לנקוט צעדים שנראים להם נכונים, אך למעשה מהווים טעות, עליה עשויים הם לשלם במחיר גבוה בהמשך התהליך, בין היתר: פגיעה בקשר עם הילדים, משבר נפשי של המעורבים, הפסדים כלכליים אדירים ואפילו הסתבכות בפלילים. כל התוצאות המצערות האלו, הן מנת חלקם של מתגרשים רבים, שנכנעו לרגשות קשים – ולא פעלו בצורה מושכלת, מאופקת ונבונה – ולאחר ייעוץ משפטי בלבד.
עו"ד גלית צור |
אילוסטרציה

"הליך גירושים לרוב אינו הליך שחושבים עליו, ובטח שלא מתכננים אותו ביום הכלולות. לכן למרבה הצער, לרובנו חסר מידע חיוני באשר לאופן שבו עלינו להתמודד עם פירוק התא המשפחתי, בטח ובטח כאשר מעורבים ילדים בסיפור. עובדה זו מהווה כר פורה לביצוע שגיאות, לעיתים בעלות השלכות הרסניות ובלתי הפיכות, על חיי העוברים חוויה קשה ונפוצה זו."

רצוי להיות מיוצג כבר מתחילת ההליך ועוד הרבה בטרם הגשת הבקשה ליישוב סכסוך.

את הבקשה ליישוב סכסוך ניתן להגיש באופן ישיר או באמצעות עו"ד ולרשום הייצוג הרשמי על גבי הבקשה, יש לכך כמובן השלכות מהותיות ופסיכולוגיות על ניהול ההליך, ובכללן העובדה כי גם הצד השני וגם יחידת הסיוע רואים ויודעים כי הצד המגיש מיוצג מתודרך מלווה בצורה רצינית ומקצועית ולא מנהל הליך זה לבד. בנוסף, אם הצדדים יתקדמו בהליך ביחידת הסיוע ויגיעו להבנות, עורכי הדין של הצדדים בסופו של יום יכתבו את ההסכם המלא. כך שרצוי מתחילת ההליך להיות מלווה ומיוצג באופן מלא ורציף.

 width=

חוקרים פרטיים ואיסוף ראיות-

הליכים רבים קמים ונופלים על ראיות נכונות שנאספו. איסוף הראיות יעיל ביותר כל עוד הצד השני "רדום" ולא חושד בקיום כוונה לפניה לערכאות  לכן עוד בטרם הגשת בקשה ליישוב סכסוך חשוב להיערך נכון על ידי חוקרים פרטיים, כלכלנים, וצוות מומחים הרלבנטי לכל מקרה ומקרה.בעיקר בחשד לבגידה, הברחת נכסים, מקורות כספיים שונים , וכו'.

הגשת תביעת גירושין לביה"ד הרבני –

לא פעם בלהט המצב צד פונה לביה"ד הרבני וממלא לבדו טופס מוכן לתביעת גירושין ומצרף את כל  הנושאים "כריכה" מבחני הכריכה הינם מורכבים, לרב צד שאיננו מיוצג לא יודע מה חשוב לכתוב ויותר מכך ממה חשוב להימנע ולהיזהר, וגורם לכריכה שאיננה כנה ושאיננה כדין, דבר שגורם לדחיית התביעה שלהם וליתרון עבור הצד השני.

ניהול כספים-

ישנם מקרים בהם חשוב להפריד חשבונות לפני תחילת ההליך, על מנת להימנע מפעולות קיצוניות בחשבון, הגבלת חשבון ועוד. כל צד לחשבון משותף יכול לבקש מהבנק כי מעת מתן ההוראה כל פעולה שתתבצע מעתה בחשבון המשותף מחייבת חתימה של שני הצדדים. מה שמגביל ומונע פעולות קיצוניות בחשבון, בכרטיסי האשראי ובצ'קים.

 

על מנתלהימנע ממחירים קשים של מאבק גירושין, חשוב להתנהל בחכמה: לא למהר ולרוץ לבית הדין הרבני, להמנע מלהישמע לעצות של אחרים, להצטייד בעורך דין גירושין שפניו לשלום אך שאינו חושש ממלחמות, התנהלות שכלתנית שאינה מופעלת על ידי רגשות, וליווי של עורך דין עם מיומנויות מתאימות – היא ההתנהלות הנכונה, שתוביל בסופו של תהליך להבטחת גירושין פחות כואבים.

 

עו"ד גלית צור עוסקת בדיני משפחה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות