איומים ברשת: בנו של העבריין נגד הקצין הבכיר

כתב אישום הוגש נגד אליאב מועלם, בנו של צחי מועלם שמת מקורונה בכלא בפרו, על כך שהטריד את תנ"צ גיא ניר שהיה מעורב בהליך הסגרתו של האב לישראל
מעיין לביא |
תנ"צ גיא ניר, ארכיון. צילום: פלאש 90

לבית משפט השלום בתל אביב, הוגש כתב אישום נגד אליאב מועלם, בן 32 משוהם, בנו של צחי מועלם ז"ל שריצה בפרו עונש מאסר בגין סחר בסמים ומת בחודש אוקטובר האחרון בכלא מקורונה.

אליאב מועלם נאשם בכך שאיים, הטריד ופגע בפרטיות של תנ"צ גיא ניר שהיה מעורב בהליך הסגרתו של מועלם האב לפרו.

תנ"צ גיא ניר, אשר כיהן כראש חטיבת המודיעין באגף החקירות והמודיעין, שימש בין השנים 2002-2007 נציג משטרת ישראל באמריקה הלטינית.

במסגרת תפקידו היה מעורב בהליך הסגרתו של צחי מועלם ז"ל למדינת פרו, שם הוא נידון ל-20 שנות מאסר ומת בכלא לאחר שנדבק בנגיף הקורונה.

פרופיל פיקטיבי ואיומים

על פי כתב האישום, הקים בשנת 2016, מועלם הבן פרופיל פייסבוק פיקטיבי בשם "moshe choen״. תוך שימוש בפרופיל הפיקטיבי שיצר, איים על תנ"צ ניר בפגיעה שלא כדין בגופו ובשמו הטוב וכן פגע בפרטיות שלו, בין השאר שלח לפני כשלוש שנים מסרונים למתלונן באמצעות המסנג׳ר בזו הלשון: "אתה בטח חושב שאתה גברי אה יא חתיכת בן זונה סמרטוט! תהיה בטוח שאני שמתי לי למטרה לזיין אותך (בדרכים חוקיות כמובן) אבל אני אותך יזיין… אתה יכול להיות סמוך ובטוח שאני אדפוק אותך".

בהמשך מועלם גם התייחס בהודעות לבתו של ניר, כאשר שלח לו הודעות לגבי הבת ולאחר מכן המשיך ואיים עליו כשכתב לו: "אני את הכוס של האמא שלך יזיין יא בן שרמוטה".

פייסבוק

אליאב מועלם שלח גם הודעות לאשתו של תנ"צ ניר וכן לחברה של בנו. בכתב האישום נכתב כי: "במעשיו המתוארים לעיל איים הנאשם על המתלונן שלא כדין בפגיעה בגופו ובשמו הטוב שלו או של אדם אחר, בכוונה להפחיד את המתלונן או להקניטו, השתמש במיתקן בזק באופן שיש בו כדי לפגוע, להפחיד, להטריד, ליצור חרדה או להרגיז שלא כדין, את המתלונן ובני משפחתו וכן פגע בפרטיות המתלונן ובני משפחתו על דרך של הטרדה אחרת".

נפטר מקורונה בכלא בפרו

צחי מועלם היה כלוא בלימה שבפרו באשמת סחר בסמים. הוא נידון ל-20 שנות מאסר על מכירה וסחר של כשני טון קוקאין.

החשד בפרו היה כי הוא המשיך לפעול גם מתוך בית הכלא והמשיך לעסוק בהברחות סמים לישראל גם בעת מאסרו.

בחודש אוקטובר האחרון דיווחו הרשויות בפרו לרשויות בישראל כי מועלם נפטר בבית הכלא ממחלת הקורונה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות