המרכז הלאומי להשתלות

בזמן שהתרחשה קטטה בכפר מג'ד אל כרום הסמוך לעיר כרמיאל, שמהלכה נרצחו שלושה אנשים ובהם שני אחים ממשפחת מנאע, התרחש אירוע אנושי ומרגש. משפחתו אצילת הנפש של מוחמד מנאע בן המשפחה, שנפטר בגיל 32 לאחר אירוע מוחי, הסכימה לתרום את איבריו ולהציל חיים.
רונן חן |

אבריו של מוחמד מנאע, שגר גם הוא במג'ד אל כרום, הונצלו במרכז הרפואי לגליל בנהריה והושתלו בגופם של שלושה אנשים.

מנאע, נשוי ואב לשני פעוטות בגילאי שנתיים וארבע, לקה בשבץ מוחי. במשך תשעה ימים נאבקו הרופאים על חייו, עד שביום שישי האחרון נקבע לו מוות מוחי.
כבד וכליה מגופו הושתלו באישה בת 68 בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

 width=

ליבו הושתל בגבר בן 55 בבית החולים תל השומר, וכליה נוספת הושתלה בגופו של גבר בן 50 בבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

במהלך הלווייתו של מנאע, הקריא אימאם הכפר, מוחמד כיוואן, דברים מרגשים שנכתבו על ידי אמיר זרקאוי, אח בטיפול נמרץ במרכז הרפואי לגליל, תושב הכפר אף הוא, שמכיר היטב את המשפחה.

בין השאר כתב האח זרקאוי: "באותו זמן שהכאב מכה את כל בתי הכפר ואנו נמצאים באמצע אירוע אלים ואכזרי, התרחש אירוע אנושי ביותר, ועל כולנו לחוש גאווה גדולה. משפחתו של המנוח, מוחמד זכרונו לברכה, הסכימה לתרומת איברים אחרי מות בנם, ובכך נתנו חיים לשלושה אנשים לפחות". בהמשך כתב זרקאוי: "אצלנו כתוב בקוראן: 'מי שנותן חיים לאדם אחד, כאילו נתן חיים לכל בני האדם'. באותו זמן שנהרגו שלושה צעירים באמצע הכפר, אלוהים נתן חיים לארבעה אנשים. זהו מעגל החיים".
מצורפת תמונה של הניפטר באדיבות המשפחה

פרופסור יעקב ( גי )לביא, מנהל יחידת השתלות לב בשיבא, "מושתל הלב, אבידור נויברגר, מהנדס בן 55, תושב נורדייה, נשוי +2, סבל מאי ספיקת לב מתקדמת על רקע גנטי. הוא התאושש יפה מההשתלה, נהנה מהלב המושתל, וכבר יושב בכורסא שליד מיטתו. תרומת הלב הגיעה לאבידור ממש בדקה התשעים, שכן מצבו הידרדר באחרונה במהירות רבה וחששנו לחייו. אנחנו מעודדים מהעליה המסתמנת באחרונה בנכונות הציבור למתן ההסכמה לתרומות איברים, ובפתח השנה החדשה אנו מקווים שנוכל להציל את חייהם של חולים רבים נוספים הממתינים לתרומת החיים."

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות