חצי שנת פסילה לנהג שברח, לא ציית לשוטר וסירב לבדיקת שכרות

הסדר טיעון מקל לנהג שסירב לבדיקת שכרות ואי ציות להוראת שוטר הושג על ידי עו"ד יאיר בן שטרית ובעקבותיו פסק ביהמ"ש פסילה קצרה וקנס של 1,000 שקלים בלבד
רונן לוי |
אילוסטרציה

מה שהחל בתיק של בריחה לשוטר, סירוב לבדיקת שכרות, אי ציות להוראות שוטר ובקשה למאסר מאחורי סורג ובריח של התביעה, הסתיים בהסדר טיעון מקל אליו הגיע הסנגור עו"ד יאיר בן שטרית בפסילה של שישה חודשי פסילה וקנס בסך 1,000 שקלים. השופטת שרית זוכוביצקי-אורי קיבלה את הסדר הטיעון.

הסדר מקל. עו"ד יאיר בן שטרית

עוד בנושא:

על פי כתב האישום, הנהג תושב אזור ירושלים לא ציית להוראות שוטר שהורה לו לעצור בכך שברח לשוטר ולא התלווה לניידת לצורך בדיקת ינשוף וכן נהג ברכב בהיותו שיכור בכך שסירב לתת דגימה של אוויר נשוף לפי דרישת השוטר. בתחילה טענה התביעה כי עמדתם בתיק למאסר, אולם אז החל עו"ד בן שטרית לייצג את הנאשם ובמשא ומתן ראשוני דרשה התביעה כי הסדר טיעון יהיה מינימום של שנתיים פסילה ויום לא פחות.

כתב האישום תוקן

עו"ד בן שטרית לא ויתר, כפר בתיק וקבע אותו לדיוני הוכחות. כאשר הגיעו הצדדים לדיון הוכחות טענה השופטת לב"כ הצדדים כי במקרה והנאשם יורשע עונש הפסילה יהיה ל-36 חודש, וזאת על פי הלכת חמו שלפיה מי שסירב לבדיקת שכרות בהתנהגות רואים אותו כמי שנהג בשכרות ועונש מחייב פסילה של שנתיים וכשיש גם אי ציות זה מוסיף מספר חודשי פסילה.

במעמד הדיון וטרם חקירה ראשית, התביעה והסנגור עו"ד יאיר בן שטרית הגיעו להסכמה כי כתב האישום יתוקן לסעיף 26 (2) לתקנות, במקום עבירת סירוב ועבירת של אי ציות תימחק מכתב האישום, ועונש מוסכם של שישה חודשי פסילה וקנס זעום של אלף שקלים.

השופטת שרית זוכוביצקי-אורי, כאמור קיבלה את הסדר הטיעון גזרה על הנאשם תשלום קנס בסך 1,000 שקלים וכן פסילה מלקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של שישה חודשים בלבד.



לצפייה ודירוג כבוד השופטת שרית זוכוביצקי-אורי


עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות