מ"מ מנכ"לית משרד המשפטים: "אין ספק שיש יותר מדי בירוקרטיה"

במושב שעסק בעידוד הפעילות הכלכלית בכנס לשכת עוה"ד אמרה עו"ד סיגל יעקבי כי יש למשרד אחריות בהפחתת חסמים אבל גם "לא צריך להזדעק מהמילה בירוקרטיה"
מערכת אוביטר |
מ"מ מנכ"לית משרד המשפטים סיגל יעקבי. צילום: דוברות לשכת עוה"ד

מושב ״עידוד הפעילות הכלכלית – האתגרים שלפתחנו״ בכנס לשכת עורכי הדין באילת התאפיין בפאנל של 6 נשים מובילות בתחום הכלכלה במדינת ישראל: אורית פרקש-הכהן, שרת התיירות, ח״כ קרן ברק, השופטת מיכל אגמון, מהמחלקה המשפטית של בית המשפט המחוזי בת״א, עו״ד סיגל יעקבי, מ״מ מנכ״לית משרד המשפטים, עו״ד מיכל הלפרין, הממונה על התחרות, ועו״ד יעל אלמוג, היועצת המשפטית הראשית של בנק הפועלים.

עוד מכנס הלשכה:

שרת התיירות פרקש-הכהן: "אני מאחלת שתהיה ממשלה, זהו תנאי בסיסי להחזרת ישראל למסלול. משבר הקורונה הביא את אחת התקופות המאתגרות הכלכליות שהכרנו. בערים משמעותיות שחיות מתיירות חו”ל, למשל בנצרת, כמעט 70% מהמלונות סגורים. ישראל חוזרת למפת התיירות ו-20 קבוצות ראשונות יגיעו בשבועות הקרובים. השבוע הגיעה קבוצה ראשונה מארה״ב. אנחנו פועלים בתיאום עם משרד הבריאות, יש חשש במשרד, אך אני חושבת שהוא מופרז. המתווה הוא מאוד קשיח, ואני מאמינה בלשים את הרגל בדלת ולהתחיל. במקביל צריך עדיין להמשיך, לתמוך ולתת סיוע״.

כל משתתפות המושב. צילום: דוברות לשכת עוה"ד

ח”כ קרן ברק: "לגבי הממשלה- לא להספיד אותנו כל כך מהר. זה לא נגמר עד שזה לא נגמר. אנחנו גם יודעים להילחם מהאופוזיציה. הצמיחה לאחר משבר הקורונה והתחזיות שמשתנות לטובה, לא קרו סתם. זה קרה בזכות הממשלה. הבשורה הגדולה הנוספת הייתה לעסקים, נאבקנו כדי שלעסקים יגדילו כבר מההתחלה את ההלוואות בערבות המדינה. נלחמנו מול החשב והתהליך הפך להיות פשוט. לגבי המענקים, בלי לקרוא לזה דמי אבטלה לעצמאים, חילקנו מענקים ופיצויים על אובדן הכנסה. לגבי החל"ת, אנחנו צריכים גמילה איטית, יש עובדים שלא יחזרו מחל״ת וצריך לתת להם התראה של 30 יום".

שרת התיירות אורית פרקש-הכהן. צילום: דוברות לשכת עוה"ד

מיכל הלפרין, הממונה על התחרות: "הקורונה הייתה גם הזדמנות לטפל בעודף הרגולציה המטורף שיש במדינת ישראל. צריך לעשות דה רגולציה בשירותים כדי שהאזרח ייהנה מיותר תחרות. האזרח שמתלונן על יוקר המחיה והמחיר של מוצרי המזון, לא קושר את זה לרגולציה המשמעותית שיש בישראל. אני חושבת שהציבור בישראל צריך להפסיק לצפות מהרגולטורים שיצילו אותו מכל פגע וצרה, יש להם אחריות לקבוע כללים ולוודא שהם מתקיימים, אבל האחריות על קיום החוקים צריכה להיות על העסקים עצמם".

מיכל הלפרין, הממונה על התחרות. צילום: דוברות לשכת עוה"ד

מ״מ מנכ״לית משרד המשפטים עו״ד סיגל יעקבי: "לגבי אסון מירון, זה אסון בלתי מתקבל על הדעת וגם אסון קריסת הטריבונה בבית הכנסת, שם הכתובת הייתה על הקיר. לגבי ועדת חקירה ממלכתית – זה מתכנס לסוגיית המשילות. זה לא שאלה של להטיל אצבע מאשימה על הממשלה, אלא להתבונן על עצמנו כחברה ולשאול איך הגענו למצב הזה".

"אין ספק שיש יותר מידי בירוקרטיה", הוסיפה יעקבי. "למשרד המשפטים יש אחריות להפחית חסמים בירוקרטיים, אבל גם לא צריך להזדעק מהמילה בירוקרטיה. עשינו מהלכים להפחתת הנטלים, במערכת המשפט, אנחנו מתמודדים עם אתגרים אדירים ואנחנו מובילים שני מהלכים: להוציא הליכים לערכאות אחרות ופיתוח כלים של יישוב סכסוכים מחוץ לבתי המשפט״.

עו״ד יעקבי נשאלה האם הייתה רוצה להיות המנכ״לית הקבועה של משרד המשפטים? תשובתה – "לא".

ח”כ קרן ברק, צילום: דוברות לשכת עוה"ד
שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות