שר המשפטים גנץ: "המשטר נלקח כבן ערובה"

בטקס הפתיחה של כנס לשכת עוה"ד אמר גנץ כי ישראל נמצאת ב"וואקום משילות" וביהמ"ש נאלץ לתמרן "תחת אש" כשהניסיונות לפגוע בשומרי הסף אינם פוסקים
מערכת אוביטר |
שר המשפטים ושר הביטחון בני גנץ בכנס לשכת עוה"ד באילת. צילום: דוברות לשכת עוה"ד

במהלך טקס הפתיחה החגיגי של הכנס ה-20 של לשכת עורכי הדין המתקיים באילת, אמר שר המשפטים, בני גנץ כי בית המשפט נאלץ לתמרן "תחת אש", ו"לשמור על יציבות המשטר שנלקח כבן ערובה, מבחירות לבחירות".

עוד מכנס לשכת עוה"ד:

לדברי גנץ, נבחרי ציבור הופכים מאוימים בשל מהלכים דמוקרטיים וכי "כל המנהיגים צריכים לצאת בקריאה נגד ההסתה ואיומים באלימות".

שר הביטחון גנץ ויו"ר לשכת עוה"ד אבי חימי בכנס באילת. צילום: דוברות לשכת עוה"ד

"ישראל", כך אמר, "נמצאת בידיים ביטחוניות טובות ואחראיות וכך זה יישאר. כפי שהבטחתי ששיקולים פוליטיים לא יכנסו לנושאי ביטחון למרות חששות רבים שעלו לאחרונה, אני יודע שגם בממשלה החדשה כולם ינהגו באחריות ביטחונית ומדינית לא פחות מבזו הנוכחית. ישראל חזקה מול אויביה אך מבפנים היא מוחלשת מסוכסכת ופצועה. כפי שעלינו לשמור על ישראל חזקה מול האיומים החיצוניים, חשוב בעת הזו לשמור עליה מבפנים".

"וואקום של משילות"

לדברי שר המשפטים ושר הביטחון, "אנו נמצאים בוואקום משילות, ובית המשפט נאלץ לתמרן 'תחת אש', ולשמור על יציבות המשטר שנלקח כבן ערובה, מבחירות לבחירות- מאות מינויים מעוכבים, משרדי ממשלה מתפקדים ללא תקציב והניסיונות לפגוע בשומרי הסף לא פוסקים.

שר המשפטים גנץ בכנס לשכת עוה"ד. צילום: דוברות לשכת עוה"ד

העובדה בשל מהלכים דמוקרטיים, נבחרי ציבור הופכים למאוימים מעלה חשש כי לא למדנו לקח מההיסטוריה היהודית ומרצח רבין. זו העת של כל מנהיגי הציבור לצאת בקריאה חד משמעית נגד כל איום באלימות, יהיו ההכרעות הפוליטיות הדמוקרטיות אשר יהיו.
העובדה שבשל מהלכים דמוקרטיים, נבחרי ציבור הופכים למאוימים, מעלה חשש גדול שלא למדנו לקח".

שר המשפטים גנץ ויו"ר הלשכה, אבי חימי בכנס הלשכה באילת. צילום: דוברות לשכת עוה"ד

"משרד המשפטים זקוק לשר במשרה מלאה"

במושב נוסף התייחס גנץ למגעים לממשלת השינוי ואמר: "אנחנו רוצים מאוד לראות את ממשלת השינוי קמה. אני ויתרתי על תפקיד ראש הממשלה שהוצע לי כי ישראל צריכה שינוי. הדרישות שהצגנו במשא ומתן הן הרבה מתחת לחלומות שלנו ולכן אני מאמין שדברים יסתדרו. נתניהו צריך לסיים את תפקידו והמדינה כולה חייבת לחזור להתנהלות ממלכתית במקום התנהלות שמונעת מגחמות אישיות של אדם אחד. נתניהו הוא ההוכחה שצריך להגביל את כהונת ראש הממשלה".

שר המשפטים גנץ והיועמ"ש מנדלבליט בכנס לשכת עוה"ד באילת. צילום: דוברות לשכת עוה"ד

"אני חושב", הוסיף עוד גנץ, "שמשרד המשפטים זקוק לשר במשרה מלאה ונכנסתי אליו רק בגלל מצב החירום שבו הרגשתי שצריך לשמור על הדמוקרטיה וכך עשיתי. גם בממשלה הבאה אמשיך לשמור על הדמוקרטיה ואני יודע שאפשר להגיע להסכמות וגם לרפורמות בהידברות ושיח עם כלל השותפים והמערכות כל עוד אף אחד לא יתנהל כביריון אידיאולוגי. אני מעריך שכך יהיה".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות