ישראל ביתנו הגישה הצעת חוק להשוואת קצבת הנכות לגובה שכר המינימום וסיוע מיוחד למונשמים

יו"ר סיעת "ישראל ביתנו", ח"כ עודד פורר, הגיש היום שתי הצעות חוק לשיפור מצבם של אנשים עם מוגבלות בישראל. כחלק מהבטחות הבחירות, הציגה המפלגה תכנית מיוחדת לאנשים עם מוגבלות הכוללת שורה ארוכה של צעדים בכל תחומי החיים, בדגש על יישום הפעימות הבאות בחוק הנכים והשוואת קצבת הנכות עד לגובה שכר המינימום, סעיף שאף נכלל במסמך "עשרת הדיברות" וקווי היסוד של המפלגה.
רונן חן |

לצד הצעת החוק להשוואת קצבת הנכות לגובה שכר המינימום, הוגשה הצעת חוק להכפלת קצבת שירותים מיוחדים למונשמים. מדובר בקבוצה קטנה של נכים אשר מפאת מוגבלותם הקשה ביותר, המדינה מחייבת אותם להעסיק שני מטפלים סיעודיים ויותר, אך בפועל מסייעת להם בקצבת סיעוד אחת בלבד. הצעת החוק, שקודמה בכנסת ה-20 על ידי ארגון "נכה לא חצי בן אדם", מבקשת להוסיף 7,000 ₪ נוספים מדי חודש ובכך להכפיל את קצבתם הסיעודית ולאפשר העסקת שני מטפלים. מדובר בצעד ראשון מתוך רפורמה מקיפה בתחום העובדים הזרים בסיעוד אשר מטרתה לייעל את המערכת ולהוריד את נטל ההעסקה מהנכים, הקשישים ובני משפחותיהם.

יו"ר סיעת "ישראל ביתנו", ח"כ עודד פורר:
הצעות החוק שהגישה סיעת ישראל ביתנו הן המשכו של מסע ארוך, לצמצום הפערים בחברה הישראלית ומתן אפשרות לכל אזרח לחיות ולהשתכר בכבוד.
השוואת התנאים של אוכלוסיות המתמודדות עם קשיים כאלו ואחרים לשאר המשק תהפוך את מדינת ישראל בטווח הארוך לחזקה יותר.

אלכס פרידמן, יוזם מאבק הנכים ומייסד "נכה לא חצי בן אדם", שהתמודד בבחירות האחרונות מטעם מפלגת "ישראל ביתנו": הגשנו היום את הצעת החוק להשוואת קצבת הנכות לגובה שכר המינימום והחוק להכפלת קצבת שירותים מיוחדים לנכים הקשים ביותר, המונשמים. זהו צעד חשוב במאבק שמחזיר את הנושא לסדר היום הציבורי, בעיקר בימים אלה, בהם נעשים מאמצים כבירים לעצור ולבלום את ההישגים שכבר הושגו. אני מודה ליו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, ויו"ר הסיעה, ח"כ עודד פורר, על פועלם, ההתמדה ושיתוף הפעולה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות