שעות אחרונות בשימועי נתניהו

השימוע של ראש הממשלה בנימין נתניהו אמור להסתיים בשעות הקרובות. ארבעה ימים שמע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ושורה של בכירים בפרקליטות את סירבתם ואת הטיעונים של הסנגורים עורכי הדין יוסי אשכנזי ועמית חדד. בסך הכל עד עתה הציגו הסנגורים במשך יותר מ30 שעות את גירסת נתניהו בשלושת הפרשות שחקרה המשטרה תיק אלף שזהו תיק המתנות, תיק אלפיים שזהו התיק העוסק בקשרי נתניהו מוזס ותיק ארבעת אלפים תיק בזק וואלה.
רונן חן |

עורך הדין עמית חדד, המייצג את נתניהו, אמר במהלך השבוע ״כשנסיים את הטיעונים לא יהיה מנוס מסגירת התיקים. אנחנו מקווים שכך יהיה ומצפים שכך יהיה". גם אתמול בערב בתום היום השלישי של הדיונים חזר עו"ד חדד על דבריו ואמר: "אנחנו סיימנו היום את הטענות 4000 עברנו לאחר מכן להציג את הטיעון בתיק 2000. אנחנו חושבים שבסופו של יום צריכים לסגור את התיקים האלה ואנחנו מאמינים שכך זה יהיה".

השימועים בענינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו החלו ביום רביעי שעבר והם היו אמורים להימשך רק יומים עד החג אולם אז ביקשו הסנגורים עוד יומים להצגת כלל טיעוני ההגנה והיועץ המשפטי לממשלה הסכים כי הטיעונים ישמעו גם בתחילת השבוע.תיק 4000 תיק בזק וואלה ריכז את. רבית המאמץ של הדיונים
בתחילת היום השלישי ביקש עו"ד יוסי אשכנזי לנמשיך את הטיעונים הנוגעים לתיק 4000, בו התמקדו שני ימי השימוע הראשונים, ולאחר כשעתיים נוספות ביום הדיונים השלישי עברו סנגוריו של ראש הממשלה לטעון לגבי תיק 2000 – המכונה גם פרשת נתניהו-מוזס. גם כאן היה סוג של שינוי בלוח הזמנים המתוכנן זאת בניגוד למתוכנן שכן הדיון ביום השלישי היה אמור לעסוק התיק אלף פרשת המתנות.

ליאת בן ארי, פרקליטת מיסוי וכלכלה שליוותה את החקירות בתיקי ראש הממשלה, לא נכחה בשני ימי הדיונים האחרונים וזאת בשל חופשה משפחתית בחו"ל. על פי משרד המשפטים, חופשתה של בן ארי תוכננה זמן רב מראש, בעוד שרק בימים האחרונים הוחלט להאריך את השימוע לארבעה ימים – ולכן לא ניתן היה לדחות את החופשה. במשרד המשפטים הדגישו כי מי שיקבל את ההחלטה לאחר השימוע הוא היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט בלבד ולא פרקליטת המחוז.

בהודעת משרד המשפטים בימים נאמר בין היתר "השימוע נערך בפני היועמ"ש, שהוא הגורם המוסמך להחליט בתיק וכן נוכחת בו נציגות רחבה של פרקליטים מהמחוז. ממילא היעדרותה של בן ארי לא תפגע בשימוע. השימוע נקבע מלכתחילה לימים רביעי וחמישי ובן ארי נכחה בימים אלה במלואם. כשבוע בלבד לפני מועד השימוע, ביקשו הסניגורים להוסיף ימים נוספים לשימוע. לפנים משורת הדין הבקשה נענתה ונוספו יומיים לשימוע , בן ארי יצאה לנסיעה שתוכננה זמן רב מראש ולא ניתן היה לבטלה – ועל כן היא לא תנכח ביומיים הנוספים".

בפרשת 4000 שבה השקיעו סנגורי נתניהו מאמץ רב בימי השימוע הציגו סנגוריו של ראש הממשלה ראיות חדשות, לטענתם אולם לדברי גורמים במשרד המשפטים עיקר הטיעון היה ניסיון להאיר באור אחר את הראיות הקיימות בתיק. למרות שהסנגורים ביקשו השלמות חקירה במשרד המשפטים מעריכים כי הראיות החדשות שהוצגו עד כה לא ידרשו השלמות החקירה, אולם היועץ המשפטי למשלה וצוותו טרם קיבלו החלטה בימים והיא תינתן בתום השימוע ועיבוד החומרים שהוצגו.

 width=
בשני התיקים האחרים 1000 ו-2000 – חשוד נתניהו בעבירות של מרמה והפרת אמונים. פרשת מוזס-נתניהו עוסקת בשיחות בין ראש הממשלה למו"ל ידיעות אחרונות. באותן שיחות השניים לכאורה דנו בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון – "ישראל היום". היועמ"ש השתכנע כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא חשוד בפרשת אלף חשוד ראש הממשלה בקבלת הטבות מהמיליונר אנון מחלצים וכן מאיש העסקים האוסטרלי גינס פקר
במרכז הפרשה עדות של הדס קליין מזכירתו של מחלצים ושל פקר וכן יומנים שלה וספר הוצאות בהם מתועדים מועדים סכומים של משלוחי הסיגרים השמפניות וכן מתנות נוספות שהוענקו למשפחת נתניהו במשך שנים על ידי שני אנשי העסקים.

על פי הערכה בתוך ימים יודיע היועץ המשפטי לממשלה על החלטתו בשלושת תיקי החקירה בענינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו החלטה שעשויה להשפיע על המערכת הפוליטית בישראל.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות