איך יודעים שהקורונה עברה? תיירות הפשע חזרה

תייר מרוסיה, כבן 42, נעצר בחשד ששכפל כמאה כרטיסי אשראי ומשך בדרך זו עשרות אלפי שקלים. בחיפוש בדירתו מצאו השוטרים מעבדה להעתקת כרטיסים
נעמה כהן |
המעבדה לשכפול כרטיסי אשראי שנחשפה. צילום: משטרת ישראל

הקורונה נגמרה ותיירות הפשע חזרה. המשטרה עצרה השבוע בתל אביב, תייר מרוסיה בחשד ששכפל כמאה כרטיסי אשראי באמצעות מכשור שהתקין בכספומטים להעתקת "הפס המגנטי" ומצלמות זעירות לתיעוד הקוד הסודי.

יחידת ההונאה של מחוז ת"א, פתחה במהלך השבועות האחרונים בחקירה סמויה, עם קבלת מידע בדבר חשד כי במספר עמדות למשיכת כספים, הותקנו "שפתיים" המשמשים לשכפול כרטיסי אשראי ומשיכת עשרות אלפי שקלים באמצעותם.

בזהות בדויה

חוקרי היחידה ניהלו חקירה מורכבת, במסגרתה אספו ממצאים מעמדות בהם על פי החשד הותקן המכשור, מקומות בהם בוצעה משיכה של כספים ובקופות בהן בוצעו רכישות עם הכרטיסים המשוכפלים. עם התפתחות החקירה וזיהוי החשוד, תייר מרוסיה כבן 42, עברה השבוע החקירה לשלב הגלוי והחשוד נעצר סמוך לדירתו, כאשר תחילה הזדהה בפני השוטרים בזהות בדויה כתייר ממדינה אחרת ואף הציג אמצעי זיהוי החשוד כמזויף ונושא את תמונתו.

לצד מעצר החשוד, ערכו בלשי המשטרה חיפוש עם צו בדירתו, במהלכו חשפו מעבדה ובה ציוד טכנולוגי רב שעל פי החשד שימש להעתקה של כרטיסי אשראי, לרבות "שפתיים" – דרכם עוברים כרטיסי האשראי, מצלמות זעירות לתיעוד בעת הקשת המספר הסודי, מחשבים, התקני אחסון דיגיטאליים וכן תפסו כמאה כרטיסי אשראי החשודים כמשוכפלים כשלחלקם הוצמד רישום של הקוד סודי, קרי – מוכנים למשיכת כספים.

בנוסף, תפסו הבלשים בדירה מספר משקפי שמש וכובעי קסקט, שעפ"י החשד נועדו להסתרת פניו בעת ביצוע העבירות. השוטרים עצרו את החשוד לחקירה, בסיומה נכלא והיום בהתאם לצרכי החקירה וממצאיה תבקש המשטרה להאריך את מעצרו בבית משפט השלום בת"א.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות