מימון דירה בעזרת משכנתא, או הלוואה? בואו נבחן את הדברים

מתלבטים כיצד לממן את רכישת הדירה? מה הם היתרונות של משכנתא? ומדוע טוב לקחת דווקא הלוואה? עו"ד גלי דנילוב עם כל מה שחשוב לדעת בטרם תקבלו החלטה
עו"ד גלי דנילוב |
משכנתא או הלוואה? אילוסטרציה
אילוסטרציה

משכנתא היא הלוואה שמשעבדים כנגדה נכס. כלומר, המשכנתא ניתנת תמורת שעבוד של הנכס לבנק בטאבו. הלוואת משכנתא נעשית בסכומים גבוהים, מעל 100 אלף שקלים ולטווח שנים ארוך, בין 4-30 שנים.

היתרונות הבולטים של לקיחת משכנתא הוא שסכומה אינו מוגבל כל עוד עומדים בקריטריונים, קיימות מגוון שיטות החזר, הריביות בדרך כלל נמוכות מהלוואות אחרות (מה שמחשיב אותה להלוואה בטוחה עבור הבנק), היא ניתנת לכל מטרה לגיטימית ותחנות היציאה ממנה הן ללא קנסות (בחלק מהמסלולים).

עו"ד גלי דנילוב
עו"ד גלי דנילוב

הלוואה רגילה לוקחים בסכומים קטנים יחסית של עד 100 אלף שקלים, ולטווח שנים קצר של החל משנה ועד שבע שנים. הלוואה בדרך כלל יכולה להינתן מיידית, והיא ניתנת על סמך ההיכרות של הבנק עם חשבון הבנק שלכם. אין צורך בביטחונות, ביטוחים או הפקדת נכס, ולכן הליך האישור הוא יחסית קצר ופשוט.

כאשר מדובר במימון לצורך רכישת נכס חדש, לרוב משכנתא תהייה עדיפה משיקולי ריבית ופריסת ההחזרים לטווח ארוך. כפי שציינו, נטילת משכנתא מתאימה יותר לסכומים גדולים או לצורך בפריסה לתקופה ארוכה, של מעל 6 שנים. גם שיטת ההחזרים בהלוואת משכנתא מגוונות ובעלות מסלולי קביעת ריבית מאשר בנטילת הלוואה רגילה.

אז באילו מקרים כדאי לנו לקחת הלוואה?

הלוואות כפתרון – הלוואה להשלמת הון עצמי. כיום ניתן לקבל הלוואות לכל מטרה שהיא.

הלוואה להשלמת הון עצמי, בדיוק כמו המשכנתא, ניתנת על ידי בנקים, או גופים חוץ בנקיים שאושרו על ידי בנק ישראל למתן הלוואות. לכל גוף יש את תנאי ההחזר שלו ואת הריביות שלו.

חוזה מסמך עורך דין הסכם
אילוסטרציה envato

אם כדאי לקחת הלוואה להון עצמי מגוף חוץ בנקאי?

קיים יתרון בלקיחת הלוואות לצרכים השונים מגופים חוץ בנקאיים והוא יתרון הגמישות. קיימים מקרים רבים בהם הבנק יבחר שלא לתת הלוואה, בעוד שגוף חוץ בנקאי יאפשר.

הלוואה נוספת שקיימת בשוק הינה הלוואה משלימה. הלוואה המיועדת לרוכשי הנכס להכין את הבית למגורים ידי עיצוב הנכס, רכישת ריהוט, שיפוץ האמבטיות, החלפת המטבח, אבזור במוצרי חשמל וכדומה.

אופציה נוספת לשימוש בהלוואה זו היא למימון הוצאות נלוות לרכישת הדירה כדוגמת עלויות תיווך, עלות עו"ד, מס שבח, ועלויות הובלה.

________________________________________________________

עו”ד גלי דנילוב

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות