האלימות הגוברת ברחוב הערבי הביא למבצע משטרתי בקלנסואה במשולש

גל מעשH הרצח ברחוב הערבי בישראל וריבוי אירועי האלימות לצד הביקורת הקשה על המשטרה שמתקשה להתמודד עם המצב המבלים ברחוב הערבי בישראל הביא את המשטרה לבצע מבצעים נקודתיים בישובים הערבים כדי להגביר את החיכוך עם גורמים עבריינים מקומיים ולנסות ליצור הרתעה. אתמול פשטו כוחות גדולים של משטרת מרחב שרון על העיר קלנסוואה במשולש במטרה לבצע מבצע אכיפה נגד מחוללי פשיעה בעיר .
יעלה זמיר |

במהלך המבצע נתפסו אמצעי לחימה, סמים ובעלי חיים שהוחזקו בתנאי הזנחה. נפתחו הליכי חקירה נגד המעורבים וחלקם אף נעצרו
במסגרת מאבק המשטרה בעבירות איכות חיים ובאכיפה נגד מחוללי הפשיעה בקרב המגזר הערבי, בוצע מבצע אכיפה ממוקד בעיר המבצע נערך בשיתוף עם נציגי יחידת הפיצוח במשרד החקלאות, נציגי משרד הבריאות ונציגי רשות הטבע והגנים. המטרה היתה ליצור משילות בעיר.

במהלך המבצע נערכו חיפושים על ידי השוטרים בבתיהם של חשודים הנחשדים כמחוללי פשיעה בעיר, במהלכם נתפסו רובה מסוג ווטסון, רובה מסוג אייר סופט ואקדח מסוג אייר סופט, שהוחזקו ללא רישיון. עוד נתפסו כלב, סוס ו-12 ארנבים שהוחזקו בתנאי הזנחה והתעללות בבעלי חיים. חומר הראיות בעניינם הועבר ליחידת הפיצו"ח במשרד החקלאות.

במהלך חיפוש נוסף נתפסו שתילי סם מסוכן מסוג מריחואנה במשקל כולל של 13.5 ק"ג ו-70 גרם נוספים של מריחואנה מחולקת למנות ברחבי הבית.
עוד במהלך המבצע הבחינו שוטרים ברכב נוסע שיש נגדו החלטה בדבר הורדה מהכביש. השוטרים עיכבו לחקירה את הנהג ברכב שהתברר מאוחר יותר כי הוא נוהג כשהוא פסול רישיון נהיגה ובסיום הוא נעצר והועבר לטיפול בוחני תנועה. הרכב שנתפס נלקח ונגרר.

בביקורת שנערכה בבית עסק בעיר עוכב לחקירה בעל בית העסק בגין ניהול עסק ללא רישיון ונפתח נגדו תיק חקירה ברשות האנרגיה בגין החזקת בלוני גז באופן פיראטי. עוד במהלך המבצע ניתנו 33 דו"חות תנועה ו-20 כלי רכב הורדו מהכביש בשל תקלות המהוות סכנה לביטחון הציבור.

 width=
״משטרת ישראל תמשיך לבצע כל העת מבצעי אכיפה נגד מפרי החוק ומחוללי הפשיעה על מנת לשמור על ביטחונם של תשובי האזור ועל מנת לחזק את אמון המגזר הערבי במשטרת ישראל.״ אמרה רפ"ק יפעת ברבי ממרחב שרון של המשטרה.

גורמים במשטרה אמרו כי מבצעים מסוג זה יערכו בימים הקרובים בישובים רבים במגזר הערבי במטרה להוריד את רמת האלימות וליצור תחושת ביטחון בקרב כלל הציבור הערבי בישראל.

היום אמור השר לבטחון הפנים גלעד ארדן לקיים דיון חירום עם סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה ולשמוע מהפיקוד על תוכניות המשטרה להתמודד עם גל האלימות במגזר הערבי לאור העובדה כי מתחילת השנה נרשם מספר שיא של 71 מקרי רצח במגזר הערבי בישראל. על רקע זה אף הוכרזה היום שביתה כללית בעל הישובים הערבים בישראל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות