האם המשטרה עושה מספיק למיגור שיעור הפשיעה הגבוה בחברה הערבית?

ממחקר חדש של המכון הישראלי לדמוקרטיה על יחסי יהודים-ערבים, עולה כי 83% מהערבים אינם שבעי רצון מתפקוד המשטרה ודרך הטיפול שלה בפשיעה בחברה הערבית, לעומת 31% בלבד הסבורים שטיפולה לוקה בחסר בפשיעה בחברה היהודית.
רונן חן |

ממחקר חדש של המכון הישראלי לדמוקרטיה על יחסי יהודים-ערבים, עולה כי 83% מהערבים אינם שבעי רצון מתפקוד המשטרה ודרך הטיפול שלה בפשיעה בחברה הערבית, לעומת 31% בלבד הסבורים שטיפולה לוקה בחסר בפשיעה בחברה היהודית.

בקרב היהודים, 58% אינם שבעי רצון מטיפול המשטרה בפשיעה בחברה היהודית, לעומת 62% שאינם מרוצים מתפקוד המשטרה וטיפולה בפשיעה במגזר הערבי.
לכן, לא מפתיע שאמון הציבור הערבי במשטרה עומד על 33% בלבד (לעומת 45% בקרב היהודים).

 width=

מהן הסיבות המייחסים לכך?
38% מהערבים רואים בהשקעה הנמוכה של המדינה או המשטרה בטיפול בנושא כסיבה העיקרית לשיעורי הפשיעה, ורבים מהם (29%) גם תולים את האחריות באלימות המובנית בתרבות הערבית.
מנגד, 39% מהיהודים מטילים את האשמה העיקרית לפשיעה בחברה הערבית על אי-שיתוף פעולה מצד ההנהגה הערבית עם המשטרה, ו-31% מצביעים על האלימות המובנית בתרבות הערבית.

 

"איפה שיש תחנות משטרה במגזר הערבי הפשע ירד רמת השירות של המשטרה עלתה והפניות לשירותי משטרה עלתה"

"האירועים בסוף השבוע במגזר הערבי מטריד אותי מבחן התוצאה לא טוב מה שקרה בסוף השבוע מדאיג אותי, אנחנו מפעילים הרבה מאוד משאבים במגזר הערבי כולל יחידות מיוחדות ואמצעים טכנולוגים כמות אמצעי הלחימה שנתפסו במגזר הערבי בשנה האחרונה יחד עם זאת אנחנו מצפים מגורמים במגזר הערבי לפעול להוקיע ולהתמודד עם העמים של האלימות״ כך אומר ממלא מקום מפכ"ל המשטרה מוטי כהן במפגש עם כתבים לרגל ראש השנה.

ניצב כהן הודיע כי בתוך כדי חודש וחצי תבצע המשטרה יחד עם חלק מהרשויות המקומיות מבצע של איסוף מרצון של אמצעי לחימה במגזר הערבי.

 

בהתייחסו להפגנות בני העדה האתיופית אמר ניצב כהן ״ החלטות של המפקדים בשטח מנעו כאוס לאומי״
ניצב כהן סיפר על פעולות שהמשטרה הובילה בעקבות האירועים כדי להגביר את היכולת של המשטרה לפעול בחברה רב תרבותית בין היתר הוחלט יחד עם הסוכנות היהודית להוציא משלחת של מפקדי תחנות משטרה לאתיופיה כדי ללמוד על העדה מנהגי העדה על מצלמות הגוף אמר הפעל כי בחודש הבא יצוידו כל שוטרי המחוזות במצלמות הגוף :״מצלמות הגוף הורידו את כמות תקיפות השוטרים ותלונות על שוטרים״

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות