רק בן 17 – כבר מנהיג כנופיה

כתב אישום הוגש נגד הנער, תושב ג'לג'וליה, הנאשם כי היווה גורם בכיר בחבורה שביצעה מעשי סחיטה וחטיפה במסגרת גביית חובות וגם סחרה באמל"ח
רונן לוי |
כנופייה עבריינים צעירים נערים חבורה
אילוסטרציה envato

לבית המשפט, מחוזי מרכז, הוגש כתב אישום נגד 10 צעירים תושבי ג'לג'וליה ורמלה, בגין חטיפה לשם סחיטה בצוותא, תקיפה בנסיבות מחמירות, סחיטה בכוח בצוותא, ניסיון סחר בנשק, החזקת נשק ותחמושת ועבירות נוספות. העשרה, בינהם גם נער בן 17, תושב ג'לג'וליה, שהיווה הגורם הכיר בחבורה סחטו וחטפו בין השאר בשל חובות.

על פי כתב האישום, שכולל 14 אישומים, פעל הנער בעצמו או יחד עם הנאשמים האחרים לקידום עבירות פליליות בתחום הנשק, האלימות וסחיטה באיומים. בחלק מהמקרים, הנער היה בקשר עם אחר המכונה "החאג'" לצורך קידום עבירות פליליות, וחרף גילו הצעיר, הקטין זכה למעמד בכיר בקרב חבריו ואחרים, וכן היווה גורם מרכזי בתחום האמל"ח הבלתי חוקי.

על פי אחד האישומים הנער ועוד ארבעה קשרו קשר על מנת לחטוף את אדם והכל בשל חוב כספי ל"חאג'" או למי מטעמו. בהמשך, החמישה חטפו אותו לשם סחיטה, תקפו אותו בנסיבות מחמירות, וסחטו בכוח ובאיומים את הוריו. דבר שהביא את הוריו לשלם להם חלק מהחוב. באישום אחר על רקע סכסוך של הנער עם משפחה מג'לג'וליה, ועל רקע סברתו כי בוצעו יריות אל עבר מגורי משפחתו, ביקש זה להתחמש ולפגוע בבני המשפחה. לשם כך קשר קשר והוא ועוד ארבעה קשר לפשע. באותו אישום, ועל רקע הסכסוך, מיוחסות לו גם עבירות החזקה וניסיון החזקה של נשק ותחמושת.

"מדובר במשיבים שלהם מעורבות עמוקה בתחום הנשק, הוא נגיש להם", נכתב בבקשה שהגישה הפרקליטות למעצרם של הנאשמים עד תום ההליכים. "לחלק מהמשיבים מיוחסות עבירות נשק רבות, חלקן על רקע סכסוכים. מחומר הראיות עולה תמונה מדאיגה ביותר, המדגימה את הקלות בה משיגים לידיהם המשיבים כלי נשק שונים, מעבירים אותם ממקום למקום ואף מנסים לבצע בהם עסקאות. אין צורך להכביר מילים על החומרה הטמונה בעבירות הנשק, בפרט כשאלו מבוצעות באופן שיטתי ובמשך תקופה ארוכה".

"פוטנציאל הנזק הכרוך בעבירות אלו הוא רב", נכתב עוד לבית המשפט, "כשלרוב המניע להחזקת נשק בלתי חוקי הוא לצורך פגיעה באחרים, מה שמביא לפגיעה בגוף ולאובדן חיי אדם. חומרת העבירות באה לידי ביטוי ביתר שאת בתקופה זו, בה תופעת השימוש בנשק בלתי חוקי בחברה הערבית הפכה למרבה הצער לעניין שבשגרה ולמכת איזור של ממש, כשמניין ההרוגים והפצועים כתוצאה מעבירות אלו עולה מדי יום".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות