32 חודשי מאסר לצעיר שהשתמש בנשק ל"שמחות בלבד"

המשטרה, וכעת גם ביהמ"ש, מנסים להילחם בתופעת הירי במהלך חגיגות של המגזר הערבי: "העובדה שמדובר במנהל מקובל אינה מפחיתה מהחומרה, אולם אף להיפך"
אייל חן |
במגזר הערבי
תפיסת נשק. צילום ארכיון: משטרת ישראל

ירי מנשק בחגיגות במגזר הערבי הפכו לדבר שבשגרה והמדינה מנסה להילחם בכך בכל כוחה. לאחרונה, שופטת בית משפט השלום בירושלים, תמר בר אשר, גזרה 32 חודשי מאסר על תושב ירושלים בגין החזקת נשק ותחמושת וכן ירי באזור מגורים. "העובדה ששירי באירוע שמחה הוא 'מנהג מקובל', אינה מפחיתה מחומרת הירי, אולי אף להפך. אמנם לא נגרם נזק כתוצאה מהחזקת הנשק או מהירי באמצעותו, אך עצם הירי של אדם שאינו מיומן, בנוכחות אנשים רבים, עלול להביא לנסיבות של הסלמה או לפגיעה באנשים כתוצאה מירי תועה".

על פי כתב האישום, השיג הנאשם נשק מסוג M-16, כוונת, ידית, שתי מחסניות וארבע קופסאות מלאות כדורים, מספר ימים לאחר מכן, במהלך הלילה, ירה הנאשם 1 מספר כדורים בנשק באזור מגוריו ונוכח כי הנשק תקין. במועד כלשהו צוין כי הנאשם לקח את האמל"ח והביא זאת אל חתונתו של חבר במהלכה אפשר לחברו ולחתן לאחוז בנשק ולרקוד עמו, אולם הוא לא ירה בו מאחר שהיה תקול.

לאחר שתיקן את הנשק באזור רמאללה, אחיו קיבל את תוצאות בחינות הבגרות והא הביא את הנשק במטרה לירות בחגיגות שבהן יתקבלו תוצאות הבחינות. לאחר שהוא ירה בנשק מספר פעמים, נתקל במעצור בנשק, שחדל לפעול ושוב ניגש לרמאללה לתקן את הנשק שם לאחר תיקון הנשק בכך שהחליפו לו את הקנה, הוא נסע מרחק של 100 יצא מהרכב וירה באמצעותו מספר כדורים באוויר, כדי לוודא את תקינותו.

במהלך הנסיעה, הוא נעצר במחסום של המשטרה הפלסטינית, אשר במהלך החיפוש שערכה ברכב, מצאה את התיק שבו האמל"ח. הנאשם ניסה לחטוף מהשוטר הפלסטיני את התיק, אך לא הצליח ונעצר במקום והועבר לרשויות בישראל.

השופטת, שגזרה על הנאשם 32 חודשי מאסר, קבעה שמדובר בעבירות חמורות למרות שהשתמשו בו רק באירועי שמחה, אנשים יכולים היום להיפגע. "מדובר בעבירות", כתבה בגזר הדין, "שנעברו במשך תקופה ממושכת. כל אימת שהתגלתה תקלה בנשק באופן שמנע את השימוש בו, פעל הנאשם לתיקונה, כדי לוודא את תקינות הנשק, ויכולת הירי באמצעותו. שנית, בנסיבות הנדונות, נראה כי הנשק אמנם לא שימש למטרות פליליות, ביטחוניות או פוגעניות אחרות. עם זאת, אין להמעיט מחומרת השימוש האסור והמסוכן שעשה בנשק באותם אירועים שבמהלכם ירה, לרבות ירי לשם בדיקת תקינות הנשק. אפילו דובר בירי באירועי שמחה בלבד, העובדה שמדובר ב'מנהג מקובל', אינה מפחיתה מחומרת הירי, אולי אף להפך".

השופטת הוסיפה: "אמנם לא נגרם נזק כתוצאה מהחזקת הנשק או מהירי באמצעותו, אך כפי שטענה המאשימה בצדק, עצם הירי של אדם שאינו מיומן, בנוכחות אנשים רבים (חתונה, חגיגות סיום בחינות בגרות), עלול להביא לנסיבות של הסלמה או לפגיעה באנשים כתוצאה מירי תועה".

__________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת תמר בר אשר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות