בכיר באגד נאשם: קיבל שוחד במיליוני שקלים

נתן פורמן, לשעבר מנהל אגף המשק, נאשם כי קיבל כספים מחברה גרמנית שסיפקה לאגד אוטובוסים בתמורה לכך שסייע בפתרון מחלוקת בין שתי החברות
גילי סיוון-כהן |
אוטובוסים של חברת "אגד". מתוך אתר "אגד"

לבית המשפט המחוזי בתל אביב, הוגש כתב אישום נגד נתן פורמן, לשעבר בכיר בחברת "אגד", בגין קבלת שוחד בסך של כחמישה וחצי מיליון שקלים מחברת EvoBus GmbH הגרמנית, עבירות מס בהיקף של 26 מיליון שקלים ועבירות הלבנת הון.

על פי כתב האישום, פורמן, ששימש כמנהל אגף המשק באגד, קיבל לידיו את כספי השוחד בין היתר תמורת קידום פתרון מחלוקת שהתגלעה בין "אוובס", ששיווקה לאגד אוטובוסים מסוג "מרצדס בנץ", ובין "אגד". במקביל לניהול הליך הבוררות הציע פורמן לנציג של מרצדס לקדם מטעם אגד את פתרון המחלוקת והמשך ההתקשרות העסקית בין אגד לאוובס, בתמורה לקבלת שוחד בסך של כשלושה מיליון אירו.

מתוך סכום השוחד שהתבקש על-ידי פורמן, אושר על-ידי גורמים באוובס תשלום בסך של מיליון אירו. בהמשך לכך, הגיעו נציגי אוובס, לישראל בין היתר, במטרה לסכם עם הנאשם על תשלום שוחד נמוך יותר מזה שהתבקש על ידו. במסגרת ביקור זה שנערך בתל אביב, הנאשם הסכים להצעה לקבל שוחד בסכום מופחת מזה שנתבקש, ובסך של מיליון אירו.

כן מייחס כתב האישום לפורמן עבירות הלבנת הון לפיהן הוא קיבל את כספי השוחד בדרך עקיפה, באמצעות מתווכים, במטרה להסתיר את השוחד. כאשר לצורך הסוואת תשלום כספי השוחד התקשרה אוובס בהסכם ייעוץ עם חברה ובהתאם להסכם הייעוץ חברת אוובס העבירה לחברת מילניום כספים בסך כולל של כ-1.9 מיליון אירו, במספר תשלומים.

מתוך התשלומים ששולמו על ידי חברת אוובס לחברת מילניום, סכום של מיליון אירו יועד לנאשם ככספי השוחד. .השוחד שולם לנאשם בעד פעולה הקשורה בתפקידו ועל מנת להטותו למשוא פנים בטיפול בענייניה של אוובס ולקידום פתרון המחלוקת בינה לבין אגד וחידוש הקשרים העסקיים ביניהן.

בנוסף, לפי עובדות האישום השני בכתב האישום, הפיק פורמן הכנסות ממקורות שונים, חלקם בלתי ידועים, העומדים על למעלה מ-26 מיליון שקלים, עליהם לא דיווח לרשויות המס.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות