אישום: סגן פקיד שומה קיבל הטבות מבעל מסעדה

יחזקאל אברהמוף, עובד רשות המסים בירושלים, נאשם כי נהג לבלות במסעדה, לאכול ולשתות אלכוהול ללא תשלום, אף שטיפל בתיק המס שלה
גילי סיוון-כהן |
ארוחת ערב מסעדה בילוי יין
אילוסטרציה envato

לבית משפט השלום בירושלים, הוגש כתב אישום נגד יחזקאל אברהמוף, סגן פקיד שומה ירושלים 2 ברשות המיסים, בגין ביצוע עבירה של מרמה והפרת אמונים במסגרת תפקידו ברשות המיסים. אברהמוף קיבל הטבות מבעל מסעדה שטיפל בתיק המס שלהם.

על פי כתב האישום, אברהמוף עבד ומילא תפקידים שונים ברשות המיסים מאז שנת 1990 והחל משנת 2014 כיהן כסגן פקיד שומה ירושלים 2. במהלך השנים 2019-2014, בעודו גורם אחראי על הליכי שומה, גבייה וביקורת של מסעדה שבתחום סמכותו, אברהמוף נהג לסעוד בה תדיר עם בני משפחתו ומקורבים אחרים, כשהוא דורש ומקבל יחס מיוחד מבעל המסעדה.

בין היתר, קיבל אברהמוף לשולחנו אוכל ללא הגבלה ובקבוקי משקה אלכוהוליים יקרים, הוגשו לו קינוחים שנרכשו במיוחד עבורו, ולא הוגש לו חשבון אלא הוא נהג לשלם במישרין לבעל המסעדה סכום כלשהו במזומן. בנוסף, כמה פעמים דרש וקיבל אברהמוף מבעל המסעדה משלוחים שונים, אף שהמסעדה אינה מבצעת משלוחים.

למרות שאברהמוף טיפל בתיק המס של המסעדה, הוא פיתח עם בעל המסעדה ועם אחיו, אשר עבד במסעדה, קשרים הדוקים בעל מאפיינים חבריים ואישיים ביותר. לאחיו של בעל המסעדה נתן הלוואה על סך 14 אלף שקלים.

בכתב האישום צוין כי "אברהמוף הפר במעשיו את נהלי רשות המיסים, וניצל באופן פסול את כוח משרתו, מעמדו ותפקידו הציבורי, וזאת לשם קבלת טובות הנאה אישיות, ביודעו כי בעל המסעדה ייענה לדרישותיו וישאף לרצותו נוכח יכולתו להשפיע על הליכי המס הנוגעים למסעדה".

כמו כן, כך נטען באישום, אברהמוף לא דיווח לפקיד השומה או לגורמים הרלבנטיים ברשות המיסים על אודות זיקותיו לבעל המסעדה ועל מתן ההלוואה לאחיו ולא פסל את עצמו מעיסוק בתיק השומה של המסעדה. בשל אלה, אברהמוף נאשם בביצוע עבירה של מרמה והפרת אמונים כאמור.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות