3.5 שנות מאסר לצעיר שפגע מינית בבת 4.5

אברהם לשם, תלמיד ישיבה בן 26, זוכה מעבירת אונס והורשע בביצוע מעשה מגונה. אבי הילדה לאחר גז"ד: "איך אני יכול לישון בלילה כשיש עוד נפגעים?"
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה

בית המשפט המחוזי בירושלים, גזר שלוש וחצי שנות מאסר, על תלמיד הישיבה, אברהם לשם, בן 26 שהורשע במעשה מגונה בילדה בת ארבע וחצי. מחוץ לבית משפט התקיימה הפגנה במחאה על כך שהשופטים זיכו אותו מעבירת האינוס לפני חצי שנה. אביה של הילדה, הבטיח לאחר מתן גזר הדין כי יפעל לנהל מאבק אזרחי להחמרת ענישה בעבירות מין. "איך אני יכול לישון בלילה כשאני יודע שיש עוד נפגעים", אמר, "חייבים לעצור את ההזיה הזאת".

עוד לפני הדיון התייצבו מפגינים ביחד עם הורי הילדה מול בית המשפט ואחזו שלטים עם הכיתוב: "החוק היבש לא נרטב אף פעם, אפילו לא מדמעה של ילדה". וכן "אם אתם לא מקשיבים לנו אנחנו נצעק" ו-"תקשיבו לילדים".

על פי כתב האישום, שהוגש נגד הנאשם שנמצא מאז במעצר. לשם היה תלמיד ישיבה באפרת, ניגש אל הילדה ששהתה מחוץ לבית כנסת לבדה, חיבק אותה ותקף אותה באמצעות אצבעותיו. הילדה ניסתה להימלט, אולם לא הצליחה ונשכבה על גבה. לשם נשכב מעליה עד שהגיע לפורקן מיני על שמלתה.

למרות דגימת הדנ"א שנמצאה על שמלתה של הילדה, בית המשפט זיכה אותו לפני כחצי שנה מעבירת האינוס והוא הורשע בביצוע מעשה מגונה. והיום כאמור בית המשפט גזר עליו 3 וחצי שנות מאסר והוא חוייב בפיצוי של 50 אלף שקלים
לאחר גזר הדין, אביה של הילדה אמר: לאחר מתן גזר הדין: "איך אני יכול לישון בלילה כשאני יודע שיש עוד נפגעים. ננהל מאבק אזרחי כי בתי המשפט לא לוקחים את הנושא ברצינות ונותנים עונשים קלים ומבישים. חייבים לעצור את ההזיה הזאת".

הצטרפו למאבק ההורים

הוריה של הילדה שנפגעה, פתחו בקמפיין מימון המונים באתר beactive בניסיון לגייס כסף למאבק ציבורי נרחב בענישה המקלה של ביהמ"ש במקרים דומים. בעמוד המאבק שפתחו הם מתייחסים להחלטת ביהמ"ש המחוזי לבטל את עבירת האונס במקרה של בתם ולהרשיע את הנאשם בעבירה של מעשה מגונה בלבד.

"ההרכב", כך הם כותבים, "ביטל את אשמת האינוס למרות עדות הקטינה והעבריין יקבל עונש על סמך מעשים מגונים ולא יותר מזה. חשוב להבין שזה לא המקרה הראשון של העבריין, זה המקרה השלישי שידעו עליו אבל עד כה לא הגישו עליו תלונה רשמית.אנחנו ההורים היינו בכל הדיונים אבל בגזר הדין אנחהו מתכוונים לצאת ולהפגין על עוד מקרה של אוזלת בית המשפט- במקום לשבת בבית המשפט ולהיות חלק מהביזיון אנחנו בוחרים לקדם את יום זכויות הילדה על מנת שנפגעות עבירת אונס קטינות יוכלו להשמיע את קולן".

עוד הם מוסיפים: "אנחנו יוצאים למאבק לעצור את הפגיעה של עוד ילדים ולעזור לאלה שכבר נפגעו ובא לנו לבכות מהתסכול!!!אנחנו מקבלים עכשיו רמזים על עוד 3 פגיעות מיניות נוספות מלבד אלו שכבר ידענו עליהם. כמה כעס יש לנו על אלו שטאטאו מתחת לשטיח. יומם של כל אחד יגיע! כנראה שיש עוד ואתם השופר של הכאב, כולם מגיעים יום שלישי לעצור את השחרור של חיית הטרף הזאת".

לעמוד המאבק של ההורים לחצו כאן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות