הליך תקדימי: רשמת ההקדשות מבקשת להתגונן בתביעה בשם המרכז אקדמי פרס

על רקע ליקויים שעלו בהתנהלות המוסד, הוגשה נגדו תביעה על ידי חברת "ידע", אולם חלק מבעלי המניות בחברה התובעת גם בעלי תפקידים במרכז האקדמי פרס ועל כן מבקשת רשמת ההקדשות לסייע ולפתור את ניגוד העניינים
רונן לוי |

רשמת ההקדשות, מבקשת בהליך תקדימי וראשון מסוגו, באמצעות פרקליטות מחוז מרכז, כי בית המשפט יתיר לה להתגונן בשם המרכז האקדמי פרס ('הגנה נגזרת'), זאת נוכח ניגוד העניינים בו מצויים בעלי מניות ונושאי משרה במרכז האקדמי, שהם גם בעלי מניות ונושאי משרה בחברת "ידע" התובעת.

בדו"ח ביקורת עומק, שערך רו"ח רמי אלחנתי, מטעם יחידת רשם ההקדשות ושפורסם בשנת 2016, עלו ליקויים חמורים בהתנהלותה של החברה לתועלת הציבור "המרכז האקדמי פרס בע"מ (חל"צ)", אשר מפעילה מוסד להשכלה גבוהה ברחובות. בין היתר, בנוגע לגובה השכר המשולם לבעלי תפקידים בכירים במרכז וכן בנוגע לחוב נטען של המרכז לחברת ידע 2001 – מכללה לטכנולוגיה מתקדמת בע"מ, כאשר למרכז ולחברת ידע בעלי מניות ונושאי משרה משותפים. לאור ממצאי הדוח, הפחית המרכז באופן משמעותי את שכרם של בעלי תפקידים בכירים בו וכן התחייב, לדרישת רשם ההקדשות, שלא להעביר לחברת ידע סכום כלשהו ללא הסכמת רשם ההקדשות או על פי צו שיפוטי.

לאחרונה, הגישה חברת ידע, תביעה על סך למעלה משני מיליון שקלים, כנגד המרכז האקדמי. בהליך ראשון מסוגו בתולדות היחידה, מבקשת רשמת ההקדשות כי בית המשפט יתיר לה להתגונן בשם המרכז, כנגד התביעה בהליך של 'הגנה נגזרת', כלומר לנהל את ההגנה בהליך התביעה במקום המרכז עצמו.

בבקשה שהוגשה, נטען כי נוכח עוצמת ניגוד העניינים בו נגועים בעלי מניות ונושאי משרה במרכז, אשר צפויים להרוויח באופן אישי לו תתקבל התביעה, המרכז איננו מסוגל להתגונן באופן עצמאי נגד התביעה, על אף טענות ההגנה העומדות לזכותו. על כן, יש מקום לאפשר לרשמת ההקדשות לנהל את ההגנה בשם המרכז.

בתוך כך, בעקבות הביקורת התחייב המרכז, בהתאם לדרישת רשם ההקדשות, לא להעביר סכומים נוספים לחברת ידע. לפיכך, העובדה כי המרכז מסכים לחוב בגינו הוגשה התביעה, על אף ממצאי הביקורת, כמו גם נושאי משרה משותפים במרכז ובחברת ידע, מעלים חשש כבד כי הגשת התביעה נועדה לאפשר בפועל חלוקת רווחים אסורה לבעלי מניות במרכז.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות