הפעילה מרכז לידה למרות צו מניעה – משרד הבריאות שלל את רישיונה

טל הלוי, מיילדת מוסמכת קיבלה ללידה יולדת בסיכון ללידת בית, על אף צו מנהלי שקבע כי המרכז שבבעלותה ייסגר. התינוק שנולד פונה במצב קשה לביה"ח וסובל מפגיעות שונות גם היום. השופט סטרשנוב: "התרשלות פושעת במילוי תפקידה המקצועי"
דנה לווינסקי |
אילוסטרציה

השופט בדימוס, אמנון שטרסנוב, אשר אליו הואצלו סמכויותיו של שר הבריאות, החליט להתלות את רישיונה של טל הלוי, מיילדת מוסמכת, לעסוק ביילוד למשך שלוש שנים. הנאשמת יחד עם בעלה ד"ר אילן הלוי ניהלו מרכז לידה בחצר ביתם וילדה שם תינוק למרות שידעה שהאם נמצאת בסיכון. "התרשלות פושעת – במילוי תפקידה המקצועי, ואך בנס לא הסתיים האירוע באסון כבד, שעה שהן היולדת והן התינוק הועמדו בסכנה ממשית לבריאותם ולחייהם", כתב השופט שטרסנוב בהחלטתו.

על פי פרטי המקרה בו הואשמה הלוי והורשעה, היא קיבלה יולדת ללידת בית במרכז שלה ושל בעלה, למרות שזה נסגר בצו מנהלי, ויילדה את היולדת בניגוד להתוויות שנקבעו בחוזר משרד הבריאות, בהיות היולדת בסיכון גבוה, אסור היה לה לקבל וליילד את היולדת בלידת בית, וזאת בשל מספר רב של התוויות נגד לביצוע לידת הבית. על הלוי היה להעביר היולדת בדחיפות לביה״ח ולמרות מצבו הקשה של התינוק, היא פנתה למד״א רק כחצי שעה לאחר הלידה, והיילוד הובא לביה״ח לניאדו באמצעות אמבולנס, כשמצבו קשה. בבית החולים הוא הונשם במשך שלושה ימים, והיתה עדות לפגיעה חיצונית מוחית, כמו כן, נמצאה הפרעה המטולוגית קשה וכעבור שבועיים וחצי של אשפוז, שוחרר היילוד מביה״ח.

בסיכומיו לעונש טען התובע, כי הלוי ביצעה את הפעולות, מושא הקובלנה, במודעות מלאה לכך שהן אסורות ותוך כפירה מוצהרת בעצם האיסור ובחרה לקחת את החוק לידיה וסיכנה בכך במפגיע ובתכנון מראש את היולדת והעובר. על פי התובע הלוי לא הביעה כל חרטה על מעשיה, וככל הנראה, גם לא הפנימה את חומרת התנהגותה. מנגד בא כוח הנאשמת ציין את העובדה שהלוי נעדרת הרשעות קודמות וצרף לסיכומיו תצהיר מהיולדת, בו היא כתבה, בין היתר, כי בחרה ללדת מחוץ לבית החולים "למרות גורמי סיכון שהיו ידועים לי בקשר עם בחירתי זו".

השופט שטרסנוב ציין בגזר הדין כי התנהגותה של הלוי בפרשה עגומה זו, רעה וחמורה. "היא הפרה בריש גלי", כתב בהחלטתו, "את התוויות הנגד של משרד הבריאות, רובן ככולן, כפי שנקבעו בחוזר מנהל הרפואה בנושא לידות הבית. עינינו הרואות, כי לא קיימת כמעט התוויה אחת בחוזר הנ״ל, שהנאשמת בחרה לזלזל בה ולהפר אותה".

עוד הוסיף: "העולה מן המקובץ, כי הנאשמת התנהגה באופן שאינו הולם את מקצוע המיילדות, ואף התרשלה התרשלות חמורה – שלא לומר התרשלות פושעת – במילוי תפקידה המקצועי, ואך בנס לא הסתיים האירוע באסון כבד, שעה שהן היולדת והן התינוק הועמדו בסכנה ממשית לבריאותם ולחייהם".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות