פארק התעשיות בשומרון מתעכב בגלל בניה לא חוקית

שטח של 980 דונם המיועד לבניית אזור תעשייה ענק בשומרון ולשיפור איכות החיים, הפרנסה ותעסוקת התושבים, נמצא בסכנה וזאת בעקבות בניה ערבית בשטח זה וסירוב של הרשויות לפעול בעניין למרות צווי הפינוי שנתנו לבתים אלו. יוסי דגן יו"ר מוא"ז שומרון: "מצפים מכל הגורמים הרלוונטיים להירתם לעניין במהירות הנדרשת ולאכוף את צו הפינוי במקום"

מספר תושבים ערבים מהשומרון פלשו בשנה האחרונה ע"י בניית מספר בתים לא חוקיים לשטחים שהוקצו לאזור תעשיה בשומרון, בו צפויים לעבוד גם פלסטינים. השטח המדובר בעל תב"ע (תכנון בניין אזורי) ובשליטה ישראלית מלאה.

'בוסתני חפץ' זהו שמו של אזור התעשייה החדש שעתיד להיבנות בשטח בן 980 דונם של מסחר ותעשייה ע"פ נתוני מועצה אזורית שומרון ההערכה היא כי יהיו במקום למעלה מ100 מפעלים שיגלגלו סכומי עתק של מאות מליוני שקלים. עוד צפויים לעבוד במתחם אלפי עובדים מכל המגזרים מה שעתיד לתת מענה כלכלי מכובד למספר התושבים הגדל בשומרון.

התוכניות נמצאות כיום בהליך אישור התב"ע כאמור. לפני מספר חודשים ערכו במקום סיור יו"ר המועצה האזורית שומרון יוסי דגן יחד עם שר הכלכלה אלי כהן אשר אמר במקום כי אזור התעשייה "בוסתני חפץ" נמצא בראש סדר העדיפויות של משרד הכלכלה.

בחודש שעבר חילקו כוחות צבא ומינהל אזרחי במקום צווי פינוי לכלל המבנים הבלתי חוקים, אך טרם בוצע הריסה ופינוי של המבנים משטח אזה"ת. ככל הנראה ע"י חלק מהפולשים הוגשו עתירות לבג"צ. בעקבות אי מימוש צווי ההריסה פנו בתנועת רגבים, בשיתוף מועצה אזורית שומרון באמצעות עו"ד אבי סגל ועו"ד יעל סינמון במכתב דחוף לשר הבטחון בנימין נתניהו, למינהל האזרחי, ליחידת הפיקוח ולמשטרת ישראל בדרישה לאכוף את צו הפינוי בהקדם, אך עד כה לא התקבלה אף תגובה מכל הגורמים בעניין.

יוסי דגן ראש מוא"ז שומרון אמר בתגובה: " בוסתני חפץ הוא נכס חשוב לבנייה ולכלכלה בשומרון. אנו עובדים עליו במשך מספר שנים והוא עתיד לשפר משמעותית את איכות החיים הפרנסה והתעסוקה לכלל התושבים. אנו מצפים מכל הגורמים הרלוונטיים להירתם לעניין במהירות הנדרשת ולאכוף את צו הפינוי שבמקום. בכדי שנוכל להמשיך ולהרחיב את התנופה האדירה שבשומרון ועל מנת למנוע את הניסיונות למנוע את הקמת אזור התעשיה באמצעות פלישה ובניה בלתי חוקית."

ישי חמו, רכז יו"ש בתנועת רגבים מסר: "בחודשים האחרונים חשפנו את היקף הנתונים המלמד כיצד הרשות הפלסטינית וגופים מטעמה, משתלטים על עשרות אלפי דונמים ביהודה ושומרון, אבל המקרה הזה הוא שיא חדש של חוצפה, מאחר ומדובר באדמת מדינה המיועדת לאזור תעשיה ישראלי. תמונת המצב ברורה כשמש: כשמדינת ישראל לא מפגינה משילות, יש לזה מחיר מיידי. כשכל אישור בניה ליהודים ביו"ש עובר שבעה מדורי בירוקרטיה, הרשות הפלסטינית קובעת עובדות בשטח".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות