הפר מעצר בית ותקף את שכנו – נידון ל-8 חודש מאסר

ביהמ"ש השלום בנצרת החליט להקל בעונשו של הנאשם, תושב הצפון, אף שהפר את תנאי שחרורו ממעצר, דקר את שכנו, היכה אותו וגרם לו לחבלות בגלל ויכוח סתמי: "הוא נטל אחריות והביע חרטה"
גילי סיוון-כהן |
היכה עובד ניקיון: אילוסטרציה של אגרוף
אילוסטרציה

שמונה חודשי מאסר בפועל, נגזרו על תושב הצפון, אשר בעת שהיה אמור לשהות במעצר בית תקף את שכנו קשות, בשל ויכוח סתמי וכן בשישה מקרים בהם השוטרים הגיעו לבדוק אותו במעצר הבית הוא לא שהה בביתו. בית המשפט גם הורה לו לשלם פיצוי בסך 4,000 שקלים לשכן אותו היכה. "הנאשם נטל אחריות, הביע חרטה ושוהה תקופה ממושכת במעצר. הסכם הסולחה מלמד כי פחתה, באופן יחסי, המסוכנות מצד הנאשם כלפי המתלונן והסכסוך ביניהן יושב בדרכי שלום", נכתב בגזר הדין.

על פי כתב האישום, הנאשם השתחרר בתיק פלילי אחר אשר נוהל נגדו, לחלופת מעצר בבית הוריו. עוד נקבע כי הנאשם יוכל לצאת בכל יום לעבודה בתחנת דלק, בין השעות 7:00- 17:00. באחד הימים בשעות הלילה פגש הנאשם שהפר את מעצר הבית שלו בשכן שיצא לזרוק אשפה. בין השניים ויכוח, על אודות רכבו של השכן ובתגובה, תקף הנאשם את המתלונן והכה אותו בסטירה בפניו, ובמכת אגרוף בגופו. כתוצאה מכך, נשברו משקפיו של המתלונן ולאחר מכן הנאשם ניגש אליו כשהוא מחזיק בידו חפץ חד וחתך את המתלונן במותנו באמצעות החפץ החד, וגרם לו לפצע מדמם.
עוד צוין בכתב האישום כי שוטרים ביקרו בביתו של הנאשם בשישה מקרים, אך בכל המקרים לא היה הנאשם במקום המעצר, וזאת בניגוד להוראה החוקית שניתנה בעניינו.

התביעה ביקשה מבית-המשפט, להטיל על הנאשם עונש שלא יפחת מ-13 חודשי מאסר בפועל, ולצבור אותו באופן מלא לעונש המאסר אותו מרצה הנאשם בגין העבירות בהן הורשע בבית-המשפט המחוזי. מנגד, הסנגור ביקש, להסתפק בהטלת תקופת מאסר קצרה, שתחפוף באופן חלקי את עונש המאסר אותו מרצה הנאשם כך שירצה בסך הכל 22 חודשי מאסר בפועל.

שופטת בית משפט השלום בנצרת, רות שפילברג כהן, בסיכומו של דבר, החליטה להטיל על הנאשם עונש בצדו הנמוך של מתחם הענישה. "לפניי אירוע אלים וחמור שתוצאותיו מצערות, אשר התפתח באופן ספונטני, על רקע ויכוח עם המתלונן, במהלכו גם המתלונן חטא באלימות, והנאשם נחתך בפניו. האירוע בוצע תוך הפרת תנאי שחרור שהוטלו על הנאשם בהליך תלוי ועומד בבית-המשפט המחוזי, ונרשמו לחובת הנאשם הפרות נוספות. הנאשם נטל אחריות, הביע חרטה ושוהה תקופה ממושכת במעצר. הסכם הסולחה מלמד כי פחתה, באופן יחסי, המסוכנות מצד הנאשם כלפי המתלונן והסכסוך ביניהן יושב בדרכי שלום".

_________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת רות שפילברג כהן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות