הורשע בתקיפת אשתו – נידון לעבודות שרות

הגבר, שהורשע בנוסף כי גרם לתאונה שלאחר נהג תחת השפעת אלכוהול והוביל לפציעתם של אם ובנה. ביהמ"ש: הפגיעה בערכים החברתיים היא ברף בינוני"
אייל חן |
אילוסטרציה

שופטת בית משפט השלום ברחובות, אפרת פינק, גזרה חצי שנת עבודות שרות וקנס בסכום של אלפיים שקלים, על גבר שהורשע בתקיפת בת זוג ועבירה של נהיגה בשכרות תוך גרימת תאונה: "פגיעה בערכים החברתיים ברף הבינוני".

לפי כתב האישום הראשון המתוקן, הגיע הנאשם לביתו כשהוא בגילופין. בין הנאשם ואשתו, התגלע ויכוח, במהלכו אחז הנאשם את המתלוננת בצווארה בידו, בתגובה, ועל מנת להשתחרר מאחיזתו, הכתה המתלוננת את הנאשם בראשו. בהמשך לכך, תפס הנאשם בחולצתה ומשך אותה וכתוצאה ממעשיו נקרעה חולצתה. הנאשם גם דחף את עריסת התינוק לעבר הקיר וכתוצאה מכך גלגל העריסה נשבר.

באישום השני, הורשע הנאשם בעבירות של נהיגה בשכרות, אי הגשת עזרה לנפגע תאונה ואי עצירת רכב במקום התאונה. על פי כתב האישום, נהג הנאשם ברכב פרטי על כביש 4 בהיותו שיכור ובקלות דעת וגרם לתאונת דרכים ברשלנות עת לא שמר מרווח מספיק המאפשר עצירה נוחה ובטוחה והתנגש ברכב מאחור. בהמשך לכך, עזב הנאשם את מקום התאונה ולא מסר את הפרטים הנדרשים על פי חוק לנהגת המעורבת. כתוצאה מהתאונה הנהגת ובנה בן ה- נזקקו לטיפול רפואי.

השופטת פינק קבעה, כי בביצוע העבירה מושא כתב האישום הראשון, פגע הנאשם בערכים החברתיים של הגנה על שלומו, גופו, שלוות נפשו ובטחונו של אדם. "הפגיעה בערכים החברתיים היא ברף בינוני", הסבירה השופטת. "הנאשם הגיע לביתו תחת השפעת אלכוהול ובמהלך ויכוח בין הנאשם והמתלוננת אחז הנאשם בגרונה של המתלוננת ואף קרע את חולצתה. עם זאת, לא ניתן להתעלם מחלקה של המתלוננת באירוע, עת הכתה את הנאשם בראשו בניסיון להשתחרר מאחיזתו. מדיניות הענישה המקובלת בעבירה של תקיפה בת זוג ברף בינוני כוללת מנעד ענישה הנע בין מאסר על תנאי ובין מאסר לתקופה של 9 חודשים לצד ענישה נלווית".

השופטת הוסיפה: "בביצוע העבירות מושא כתב האישום השני פגע הנאשם בערכים החברתיים של הגנה על שלום הציבור ובטחונו, לצד הגנה על שלום משתמשי הדרך. הנאשם נהג ברכב תחת השפעת אלכוהול וגרם לתאונה, שבעקבותיה נפגעו נהגת הרכב ובנה ופונו לקבלת עזרה רפואית. במקום להגיש עזרה כמתחייב, עזב הנאשם את המקום וגם לא מסר את פרטי רכבו".

_____________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת אפרת פינק

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות