נאשם בתקיפה ובאיומים על אשתו – שוחרר למעצר בית

תושב פתח תקווה נאשם כי היכה את אשתו ואיים עליה בסכין אך ביהמ"ש הורה על שחרורו עוד בטרם התקבלה עמדת שירות המבחן. בכך התקבלו טענות סנגורו, עו"ד יאיר בן שטרית, שטען כי מדובר באדם ללא עבר פלילי ואין צורך להשארתו במעצר עד לקבלת תסקיר
%d7%93%d7%a0%d7%99%d7%90%d7%9c-%d7%91%d7%9f-%d7%97%d7%9e%d7%95 |
שוחרר חשוד בעבירות אינוס יממה לאחר מעצרו
אילוסטרציה

למרות כתב אישום חמור שמייחס לתושב פתח תקווה, בן 32, ביצוע עבירות של איומים, תקיפה הגורמת חבלה של ממש ותקיפת בת זוג וטרם קבלת תסקיר המבחן, בית המשפט קיבל את טענות הסנגור עו"ד יאיר בן שטרית והורה על שחרור הנאשם.

על פי כתב האישום, לפני כחודש וחצי, במהלך וויכוח בין הנאשם למתלוננת, היא רעייתו, תקף אותה המשיב ונתן לה מכה בצווארה. אחיה של המתלוננת שהגיע למקום שאל אותו מדוע נהג באלימות כלפי אחותו ובתגובה הנאשם חנק אותו בצווארו. בהמשך, כך נטען, ניגש הנאשם למטבח, הוציא סכין ואשתו ובני משפחה נמלטו מן המקום.

באישום השני, מצוין כי במהלך חודש אוקטובר 2018 ובמהלך וויכוח בין המשיב למתלוננת, תקף המשיב את המתלוננת בכך שחנק אותה, אחז בצווארה ודחף את ראשה לכיוון כיסא. באישום השלישי, נכתב כי במהלך חודש דצמבר 2019 ובמהלך וויכוח בין המשיב למתלוננת תקף הנאשם את המתלוננת בכך שחנק אותה בצווארה ואיים עליה כאשר הוא אוחז בידו בסכין ואמר לה: "אני לא אעזוב אותך אני אהרוג אותך".

התביעה ביקשה להאריך את מעצר הנאשם עד תום ההליכים מאחורי סורג ובריח לאחר שנטען על ידם כי מדובר במי שביצע עבירות אלימות על פני תקופה של שנים כלפי המתלוננת כאשר מדובר לא רק באלימות כלפי המתלוננת אלא גם כלפי אחיה.

"משכך", נטען על ידי התביעה, "מסוכנותו היא לא רק כלפיה אלא פרץ האלימות כפי שניתן לראות בכתב האישום הוא אף התנהג באלימות כלפי אחיה של המתלוננת, כאשר בנוסף לכך מדובר בחלק מן המקרים אשר היו על רקע של מה בכך, המשיב אף שלף סכין כאשר המתלוננת ושאר בני המשפחה בורחים מהבית, מעבר לאלימות הפיזית והמילולית רואים שמדובר במי שמשתמש בסכין לצורך ביצוע העבירות ולא נרתע מנוכחות של אחרים במקום".

לאחר שניתנה הסכמה בדבר קיומן של ראיות לכאורה ועילת מעצר, נדחה הדיון לצורך קבלת תסקיר מעצר, אולם הוא לא הוכן ונטען כי יהיה מוכן לכל המוקדם בתחילת חודש פברואר. אולם הסניגור, עו"ד יאיר בן שטרית, לא ויתר ועם נחישות ורצון עז, להשיג את הטוב ביותר עבור מרשו, הוא טען כי אין מקום להיעתר לבקשת שירות המבחן והתביעה וביקש מבית המשפט להורות על שחרורו של הנאשם לחלופת מעצר, תוך שהוא הדגיש כי מדובר בנאשם נעדר עבר פלילי אשר שוהה זמן רב מאחורי סורג ובריח.

עו"ד יאיר בן שטרית. טענותיו התקבלו

ואכן, שופט בית המשפט, ארז מלמד קיבל את בקשת עו"ד בן שטרית והורה על שחרור הנאשם לחלופת מעצר, עוד בטרם קבלת תסקיר מעצר. "אין המדובר בעבירות אלימות ברף חומרה גבוה", כתב השופט, "וזאת חרף העובדה שהמשיב אחז בסכין באישום הראשון ובאישום השלישי. כאן המקום לציין כי מרבית האישומים, הינם מלפני למעלה משנתיים ולמעלה משנה. החלופה המוצעת הינה, הרחק ממקום מגורי המתלוננת בפתח תקווה".

השופט מלמד הוסיף: "המדובר במשיב נעדר כל עבר פלילי אשר שוהה מאחורי סורג ובריח קרוב לשלושה שבועות ואין כל ערובה לכך שתסקיר שירות המבחן אכן יוגש בתאריך בתחילת חודש פברואר, וזאת מן הטעם ששירות המבחן טרם נפגש כלל ועיקר עם המשיב. בית המשפט התרשם באופן חיובי ביותר מהמפקחים המוצעים וסבורני כי המדובר בחלופת מעצר אשר בכוחה להפחית מהמסוכנות הנשקפת מצדו של המשיב".


לצפייה ודירוג כבוד השופט ארז מלמד


 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות