ראשי 'המחנה הדמוקרטי' עתרו לפסול את "עוצמה יהודית" וגופשטיין מלהתמודד בבחירות לכנסת.

המבנה הנוכחי של כנסת ישראל. ארכיון

רשימת המחנה הדמוקרטי בהנהגת הורוביץ, שפיר וברק עתרה לוועדת הבחירות המרכזית בבקשה לפסול את רשימת עוצמה יהודית מלהתמודד לכנסת ובבקשה לפסול את בן ציון (בנצי) גופשטיין מלהתמודד לכנסת.
חברי הכנסת תמר זנדברג ועיסאווי פריג' אשר הובילו את העתירה בפעם הקודמת (התמודדות לכנסת ה21) יחד עם סתיו שפיר, הרב גלעד קריב והתנועה הרפורמית, הצטרפו גם הם לעותרים. העתירה הוגשה על ידי עורך הדין אורי הברמן ממשרד שרקון, בן עמי, אשר נאמן קינן.

ב'מחנה הדמוקרטי' מסרו כי הדרישה היא לפסול את כל רשימת "עוצמה יהודית" מלהתמודד, כיון שהרשימה פוגעת ביסודות הדמוקרטיה, מסיתה לגזענות, שנאה, משמיצה את אזרחי ישראל הערבים ומסיתה כנגדם בכינויים בזויים.
לעתירה הוסיפו חברי 'המחנה הדמוקרטי' ראיות, צילומים, התבטאויות וציטוטים של שנאה וגזענות.
ניצן הורוביץ, יו"ר משותף ב'מחנה הדמוקרטי': "יש רגעים שבהם דמוקרטיה צריכה להגן על אזרחיה ועל עצמה. מי שמסיתים בדברים רווי שנאה, כנגד אזרחים ואזרחיות שווי זכויות, כדי לפגוע בהם – לא ראויים להיות בכנסת. מדובר בחבורת מסיתים, שקוראים באמירות קשות, שקריות וגזעניות, לסילוקם של בני אדם. הם מהווים איום על המרקם החברתי עדין בחברה הישראלית ואסור שיהיו בכנסת ויפעלו מתוכה עם חסינות. אנחנו ב'מחנה הדמוקרטי' נאבקים למען שיוויון לכולם וכולן ולכן, ניאבק למען הדמוקרטיה הישראלית ונעמוד מול מערכת המשפט על מנת למנוע את כניסתם של המסיתים והמסוכנים לכנסת ישראל".
סתיו שפיר, יו"ר משותף ב'מחנה הדמוקרטי': "בנצי גופשטיין, תומך להב"ה ברוך מרזל, איתמר בן-גביר שמסנגר על "תג מחיר".
שלישיית הגזענים הזו לא יכולה להיות בכנסת ישראל. זאת לא דמוקרטיה. זאת אלימות. בבחירות הקודמות עתרתי נגד הגזענים של עוצמה יהודית. הצלחתי לפסול את מיכאל בן-ארי מריצה לכנסת, וספגתי איומים על החיים שלי. זה לא עצר אותי אז, וזה לא עוצר את "המחנה הדמוקרטי" גם היום.
אנחנו מגישים עתירה נגד כל חברי "עוצמה יהודית", כדי לפסול את החבורה הגזענית הזאת מריצה לכנסת.
אנחנו 'במחנה הדמוקרטי' לא מפחדים מהאיומים של "עוצמה גזענית". אנחנו נלחמנו ונמשיך להילחם בקיצוניים, כדי שלא יגיעו לכנסת, ונמשיך להילחם בכנסת בכל מי שנותן להם יד ולגיטימציה".
חה"כ תמר זנדברג: "אין מקום לכהניסטים בכנסת ישראל, מדובר בקו אדום שלא ניתן לחצות אותו בשום אופן, על אף הניסיונות הנואשים של הימין להכניס אותם".
חה"כ עיסאווי פריג': "הרעיון שמוביל מצעדי הגזענות והאלימות בנצי גופשטיין, יכהן בכנסת ישראל, חייב להדיר שינה מכל מי שמאמין בדמוקרטיה ובערכיה. הזכות להיבחר היא זכות יסוד, אך הזכות של ציבור להגנה מפני מפיצי גזענות, שנאה ואלימות חשובה לא פחות. אני מקווה שוועידת הבחירות תעצור את הניסיון של כנופיית בריוני עוצמה יהודית להיבחר לכנסת"

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות