חתונה בסכנה – כל מה שחשוב לדעת כדי שלא תמצאו את עצמכם בלי אולם ערב החופה

מעמד החתונה הוא אחד מהרגעים המרגשים ביותר של בני זוג. אירוע של "פעם בחיים" ולכן אין דבר מטריד יותר מלגלות רגע לפני, שאולי תצטרכו לדחות או לבטל את האירוע, כי גן האירועים שבחרתם לא מחזיק ברישיון עסק. מדובר משימה לא פשוטה: למצוא מקום אחר להתחתן בו, להזיז את כל הספקים למקום החדש, לפעמים אפילו לתאריך אחר ועוד. ברגע שלעסק אין רישיון, בכל רגע נתון בית המשפט עלול לסגור אותו ואז מגיע מצב בו עלול הזוג להישאר בלי אירוע ועם הרבה הזמנות.

לרוב, בעלי אולם האירועים הפועל ללא רישיון לא מיידעים את הזוגות שעומדים להתחתן כי למעשה המקום עובד ללא רישיון עסק, ואז נותר הזוג המיועד במצב בו הוא עלול למצוא את עצמו מול גן אירועים סגור – זאת לאחר שנדרש לשלם תשלום ראשוני לפני תאריך האירוע המיוחל.

מעבר לסכנה המשמעותית של סגירת המקום ואובדן הכסף שהושקע, נדמה שגן אירועים ללא רישיון חשוף יותר לסכנות בטיחות ונזקים בריאותיים בשל תנאי היגיינה ירודה וכן הלאה. ברור כי לזוג עומדת זכות להגיש תביעת פיצויים מכל מי שהיה אחראי לאירוע כולל הרשויות.

חוק רישוי עסקים קובע כי חלה חובה של רישיון עסק על כל אולם או גן אירועים בישראל. אלא שלמרבה הפלא, עושה רושם שבעלי האולמות אינם מתרגשים כלל מהסנקציות המרחפות מעל ראשם, שכן ישנם אולמות וגנים המפעילים את המקום וממשיכים לקיים בו אירועים מדי ערב ואף להחתים לקוחות חדשים לאירועים עתידיים, וזאת למרות שקיבלו מבית המשפט צווי הריסה או סגירה.
על פי פרסום משרד הפנים – כמחצית מאולמי השמחות בארץ אינם מחזיקים ברישיון כלל. לכן, חשוב מאוד לברר את הנושא לפני מול משרד הפנים כאשר בנוסף לכך ניתן לפנות ולברר גם מול המחוז הספציפי בו נמצא גן האירועים או האולם.

מזה רישיון עסק?

רישיון עסק הוא רישיון שרוב בתי העסק חייבים להחזיק על מנת לפעול.

הרישיון מוכיח למעשה שהעסק נבדק ובא לדאוג שיהיו סטנדרטים של בטיחות מבחינת הגז, הקונסטורקציה, החשמל ועוד. הבדיקה מתבצעת על ידי הרשויות השונות כמו מכבי אש, הגנת הסביבה, משרד הבריאות וכו' המאשרים כי המקום הנבדק כשיר בטיחותית ותברואתית.

מה זה אומר?

זה אומר, בין היתר, שהמטבח בו יכינו את האוכל נבדק ואושר כהיגייני וראוי, במקרה של שריפה יש דרך מילוט פנויה לאורחים ובמקום ישנם אמצעי כיבוי, הקונסטורקציה של האולם תקינה ויציבה כדי להימנע חלילה מקריסת המבנה כמו באולמי "ורסאי" ו"עדיה".

כמו הרבה תהליכים בירוקרטיים במדינת ישראל, הליך הרישיון מתבצע מול רשויות שונות שבעלי העסקים תלויים בלוחות הזמנים שלהן ולכן התהליך לוקח זמן רב. זו הסיבה שמקומות רבים מתחילים לפעול בטרם קיבלו את כל האישורים הנדרשים.

 width=

אז מהן האפשרויות העומדות בפני בני זוג שסגרו אירוע באולם בלי רישיון?

  1. אם לא ידעתם מראש שלאולם אין רישיון, או שהוא מחזיק ברישיון לא תקף, יש לכם הזכות לדרוש לבטל את ההזמנה ולהחזיר לכם את הכסף משום שמדובר בהטעיה ואין שום מקום לכך שאתם מחויבים לעסקה.
  2. התעקשו לראות את רישיון העסק ושימו לב לתאריך תפוגתו. אם מדובר ברישיון זמני בו תאריך התפוגה עתיד להתקיים לפני האירוע שלכם, וודאו מול הרשות העירונית או האזורית בשטחה נמצא אולם/גן האירועים, שאכן הוגשה בקשה להמשיך את אותו רישיון. דאגו לעקוב אחר קבלת הרישיון החדש.
  3. במקרה בו נסגר האולם לאחר ביצוע התשלום עומדת לזוג הזכות לתבוע את בעלי האולם והרשויות.

 

 

והכי חשוב שיהיה במזל טוב.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות