מתחילת השבוע – אלפי דוחות על הפרות הקורונה

למרות המגבלות ולקראת סגר מהודק יותר, הישראלים ממשיכים להפר את התקנות שהוטלו בעקבות התפרצות הנגיף: בפעילות אכיפה של המשטרה נרשמו ביומיים האחרונים 4,435 דוחות על הפרות, רובם בגין יציאה ממקום מגורים שלא לצורך
אייל חן |
קורונה קנסות ירושלים שוטרות
המשטרה אוכפת את מגבלות קורונה (למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה), צילום ארכיון: נתי שוחט, פלאש 90

הסגר שהוא לא ממש סגר, מוביל גם לפעילות אכיפה מצומצמת משהו של המשטרה שממשיכה בפעילות אכיפת הגבלות התנועה, ההתקהלות והמסחר ברחבי הארץ. מאז תחילת השבוע, בימים ראשון ושני נרשמו על ידי המשטרה 4,435 דוחות בגין ההפרות השונות, רובם בגין יציאה ממקום מגורים למטרת פעולה שאינה מותרת.

מרבית הדוחות שניתנו על ידי המשטרה היו בגין יציאה ממקום מגורים למטרה או פעולה שאינה מותרת – 2,230 דוחות, ובהם גם 1,864 דוחות בגין אי עטית מסיכה. 83 דוחות חולקו בגין הפרות חובת הבידוד, ו-105 דוחות בגין שהייה במקום ציבורי שפעילותו נאסרה.

כמו כן, ביומיים האחרונים השוטרים ערכו ביקורים וביקורות אחר יישום ההנחיות ב-9,352 בתי עסק. עשרות בתי עסק נקנסו בגין ההפרות השונות, ניתנו 143 אזהרות, וב-210 מקומות בוצע דילול קהל. עשרות בתי עסק נסגרו למספר ימים בתום שימועים בגין הפרות. בנוסף בוצעו בדיקות של הימצאות בבידוד ל-4,315 חולים מאומתים המאושפזים בבית וכן ל-9,576 מחויבי בידוד בכל רחבי הארץ.

בין השאר, במהלך פעילות שגרתית שבצעו הבוקר שוטרי תחנת טירת כרמל, השוטרים הבחינו ברכב שעבר עבירת תנועה וסימנו לו לעצור. בתוך כך, במהלך בדיקת פרטי נהג הרכב, התברר כי עפ"י רישומי משרד הבריאות הנהג הינו מחויב בידוד הנדרש לשהות בביתו. השוטרים רשמו לאזרח קנס על סך 5,000 שקלים, לצד דרישה לחזור מיד לביתו.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות