172 אלף שקלים פיצוי לצעיר שנפגע בעינו במהלך טיול

הצעיר נפגע כשהיה בן 16 הגיש תביעת פיצויים, ובמסגרת הסדר אליו הגיע בא כוחו, עו"ד גיל קראוס עם חברת הביטוח, נקבע כי יפוצה. בית משפט השלום בהרצליה אישר את הפשרה ונתן לה תוקף של פסק דין
מעיין לביא |

צעיר בן 22, שנפגע בעינו בעת שהיה נער בן 16, במהלך טיול במסגרת חוג טיולים בו השתתף, יפוצה בסכום של כ-172 אלף שקלים.

בא כוחו של הצעיר, עו"ד גיל קראוס, הגיע להסדר עם חברת הביטוח, לאחר שהגיש תביעה לבית משפט השלום בתל אביב בעקבות העובדה שבתחילה נטען על ידם שהכל היה תקין ומדובר היה באירוע שלא ניתן היה למנוע אותו.

על פי התביעה, במסגרת פעילות הקיץ של חוג הטיולים בצפון הארץ, יצא התובע בהיותו בן 16, עם חניכים נוספים לטיול שאורגן על ידי הנתבעת.

במהלך הטיול עם קבוצה המורכבת מ – 21 חניכים נוספים, הגיעה הקבוצה לאזור מסוים ובשלב זה, החליטו מדריכי הטיול לרדת מהשביל המסומן ולרדת למסלול לא מסומן בטענה של חשש למוקשים בהמשך הדרך, השביל הלא מסומן התאפיין בין היתר בענפים סבוכים וגזעי עצים.

עו"ד גיל קראוס

לפתע, תוך כדי הליכת הקבוצה, נתפס אחד מענפי העץ, בתיק של אחד החניכים שהלך לפני התובע ולאחר מכן עף הענף בחוזקה היישר לתוך עינו השמאלית של התובע. כתוצאה מפגיעת הענף בחוזקה בעינו השמאלית של התובע נפגעה עינו בצורה קשה. בעקבות האירוע, הצעיר נפגע בעין ונותרה לו נכות של 7.5%.

במסגרת ההליך המשפטי שניהל עו"ד קראוס נגד הגוף שהפעיל את החוג, נטען על ידו בין היתר שהמדריכים לא הקפידו על שמירת מרחקים מספיקים בשטח מיוער, לא נתנו לחניכים הוראות זהירות לעניין הענפים והתרשלו באי שמירה והקפדה יתירה על החניכים, בעיקר לאור העובדה שהלכו בשביל לא מסומן. מנגד, הגוף שהיה אחראי על הטיול, הכחיש בכתב ההגנה כל אחריות לפגיעה ונטען על ידם שהם עמדו בהנחיות ומדובר באירוע שלא ניתן היה למנוע אותו.

בסופו של דבר בהתאם להצעת בית המשפט, פיצתה חברת הביטוח את הצעיר בסכום של כ-172 אלף שקלים ושופט בית משפט השלום בהרצליה, עידו רוזין, אישר את הסדר הפשרה ונתן לו תוקף של פסק דין.

לאתר אגרט – קראוס, משרד עורכי דין


לצפייה ודירוג כבוד השופט עידו רוזין


עו"ד גיל קראוס

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות