ילדה 9 חודשים אחרי הגט והתינוקת לא תחשב ממזרה

מערכת אוביטר |

ההרכב המיוחד ליוחסין של בית הדין הרבני האזורי בבאר שבע, בראשות הראב”ד הגאון רבי יהודה דרעי, התמודד והתיר חשש לממזרות.

סיפור המעשה: שני בני זוג התגרשו לפני עשרה חודשים כדת משה וישראל בבית הדין הרבני האזורי בבאר שבע.

בסיום המעמד, כמו בכל סיום גט, קבעו הדיינים כי האישה מותרת לכל אדם לאחר תשעים יום.

לפני חודש, כעבור תשעה חודשים בדיוק, הופיעה האישה שוב בבית הדין הרבני לאחר שילדה תינוקת ועמה בן זוג חדש, כשהשניים מבקשים לרשום את התינוקת כבתם המשותפת למרות שלא היו שלושה חודשי אבחנה.

בית הדין הרבני נדרש לפתור את הסוגיה ההלכתית, שכן כיוון שלא חלף פרק הזמן שהתיר בית הדין, יש לקבוע האם אבי התינוקת הוא בן זוגה החדש או בן הזוג ממנו התגרשה אמה.

 width=עורך הדין אורי נחמני מומחה לדיני משפחה "בדיקה גנטית אמורה להיות הפתרון הקל והפשוט, אך על מנת למנוע מקרה של ממזרות, ברגישות הראויה בית הדין קובע בביסוס ראוי כי אין חשש ממזרות, חשוב להבין כי הממזר (וצאצאיו) אינו רשאי לשאת יהודיה כשרה, והוא רשאי להינשא רק לממזרת, לשפחה או לגיורת. אך מכיוון שהאיסור על הממזר לשאת כשרה הוא רק איסור לאו, אם הממזר מתחתן עם כשרה, הנישואין תופסים, וגירושין חייבים להעשות בגט. אין הבדל בין זכר לנקבה לעניין ממזרות. זו הסיבה שבתי הדין למשפחה אינם ששים לקיים בדיקת אבהות ומסתפקים בבחינה של בני הזוג באמצעות שאלונים,בחינת ההיריון וקיבעות הלכתיות כיוון שבכל הנוגע לנישואים חלים במדינת ישראל דיני ההלכה, ממזר אינו רשאי להתחתן בישראל אלא עם ממזרת או גיורת. למימוש הגבלה זו מנהלת הרבנות הראשית רישום של ממזרים. "

משקבע בית הדין כי התינוקת היא בתו של בן זוגה החדש של אמה, היא אינה נחשבת לממזרה ואינן חלות עליה המגבלות החלות על ממזרים והיא תוכל להנשא בעתיד לכל אדם ואף כהן, כדת משה וישראל.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות