רצח משולש: 3 בני משפחה נורו למוות

בליל שבת נרצחו 3 בני משפחת מבאקה וג'ת, שניים מהם נורו למוות בעת שנסעו אחרי האמבולנס שהוביל את אחיינם לביה"ח. מתחילת השנה נרצח במגזר הערבי 93 בני אדם, מחר (יום ב') תצא שיירת מחאה בדרישה לטפל בתופעה
רונן לוי |
רצח נגזר ערבי רצח משולש
זירת רצח, ארכיון. צילום: משטרת ישראל

הפשיעה בחברה הערבית, ממשיכה להרים את הראש והמשטרה נראה שעומדת חסרת אונים אל מול ממדי התופעה. ביום שישי האחרון, נרצחו שלושה בני משפחה מבאקה וג'ת לאחר שנורו למוות במסגרת סכסוך בין משפחות. שניים מהנרצחים, האחים אחמד ומוחמד שרקייה, נרצחו בעת שנסעו אחרי האמבולנס שהוביל את אחיינם אמיר אבו חוסיין לבית החולים לאחר שנורה. מחר תצא לירושלים שיירת מחאה בגין היעדר הטיפול בפשיעה במגזר.

האירוע החל בערב יום שישי, כאשר אמיר אבו חוסיין בן ה-25, נפצע מיריות בבאקה אל-גרבייה, אמבולנס של מד"א שהגיע למקום פינה אותו במצב אנוש לבית החולים. האחים אחמד ומוחמד שרקייה, יצאו בעקבות האמבולנס לבית החולים על מנת לבדוק מה המצב של האחיין שנורה סמוך לצומת יער חדרה, עם כביש 4, הם נורו ונהרגו במקום, כעבור מספר שעות נקבע גם מותו של האחיין בבית החולים.

פרמדיק מד"א אבי כהן סיפר: "כשהגענו למקום ראינו שני גברים, הם היו מחוסרי הכרה, ללא נשימה וללא דופק. חילצנו אותם מיד מהרכב ופינינו אותם תוך פעולות החייאה ובסמוך לבית החולים נאלצנו לקבוע את מותם". המשטרה מסרה כי נפתחו סריקות אחר היורים, וכי ממצאים נאספו מהזירה על ידי חוקרי מז"פ. הרקע והנסיבות נחקרים.

בעקבות הרצח המשולש, התקיימה פגישה של עשרות משתתפים, בהם חברי כנסת ובכירים בחברה הערבית, בבאקה אל-גרבייה ויו"ר הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה, שהגיע לסוכת האבלים שהוקמה אמר כי מחר תתקיים מחאה נגד הפשיעה בחברה הערבית "כבר ביום שני הקרוב בשעה תשע בבוקר נסגור את כביש 6. אנחנו רוצים לחיות בכבוד. הדרישות שלנו הן הדברים הבסיסיים ביותר לכל אזרח בכל מדינה אנחנו לא רוצים נשק, לא רוצים כנופיות ורוצים שיפענחו את התיקים".

ראש העיר באקה אל-גרבייה, ראיד דקה, אמר: "כואב לנו מאוד. הגיע הזמן שניאבק נגד הפושעים ונוציא אותם מבינינו, לא משנה מה המחיר. חובה להפגין גם בתל אביב, בירושלים ובעוד מקומות – עד שהתופעה של הרציחות תיעלם".

על פי נתוני המעקב של יוזמות אברהם מתחילת השנה, נרצחו 93 אזרחים ואזרחיות מהמגזר הערבי בישראל. לשם השוואה, בשנת 2019 כולה נרצחו 89 ובשנת 2018 נרצחו 71 אזרחים ערבים. מבין הנרצחים בשנת 2020 – 16 היו נשים וב-73 מהמקרים הרצח נעשה באמצעות כלי ירייה.

העמותה יצאה בקמפיין הקורא לאשר ולתקצב באופן מיידי את התוכנית הממשלתית למיגור האלימות והפשיעה בחברה הערבית, ללא קשר למתרחש בזירה הפוליטית, תחת הכותרת: ARAB LIVES MATTER.

מהעמותה נמסר: "לפני חמישה שבועות רוה"מ הכריז שיביא להחלטת ממשלה את התוכנית הממשלתית, מאז ועד עכשיו נרצחו 16 אזרחים ערבים. בזמן שהפוליטיקאים מתקוטטים ביניהם על תקציב המדינה – הערבים ממשיכים לשלם את המחיר בחיי אדם. חיי ערבים אינם הפקר. החלטת ממשלה ותקציב למיגור האלימות – עכשיו".

נרצח, אמיר אבו חוסיין. צילום באדיבות משטרת ישראל
רצח מגזר ערבי רצח משולש
נרצח, אחמד שרקיה. צילום באדיבות משטרת ישראל
רצח מגזר ערבי רצח משולש
נרצח, מוחמד שרקיה. צילום באדיבות משטרת ישראל
שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות