מתגרשים? כך תעשו זאת נכון!

עו"ד גיל אלימלך המתמחה בתחום דיני המשפחה ותיקי גירושין, מציג מדריך איכותי למתגרשים הטריים. על מה חשוב להקפיד כאשר מחליטים לפרק את החבילה וממה יש להימנע. לקרוא ולהפנים
גיא פישקין |
עו"ד גיל אלימלך

מגפת הקורונה שפרצה לחיינו השנה איננה המגיפה היחידה עמה מתמודד העולם המערבי.

האמת היא שמגיפה לא פחות חמורה ושכיחה הרבה יותר לאורך השנים, היא מגפת הגירושין שהולכת וצוברת תאוצה בקנה מידה רחב בכל הגילאים והמגזרים.

"40 אחוז מהזוגות במדינת ישראל שמתחתנים, או שיתגרשו או שיעברו משבר", אומר עו"ד גיל אלימלך, המתמחה בתחום דיני המשפחה ובעל ניסיון עשיר בניהול תיקי גירושין מורכבים, בנתון מבהיל מחד, אך כזה שמשקף למעשה את המציאות של שנות ה-2000.

לדבריו, "אם בעבר הסטטיסטיקה הראתה כי 1 מתוך כל 3 זוגות מתגרש, הרי שכיום אנחנו מתקרבים בצעדי ענק ליחס של 1 ל-2. יש לכך הרבה מאוד סיבות, אבל הבולטת שביניהן היא שהדור הנוכחי שונה במהותו. שלא כמו ההורים והסבים שלנו, 'כוח הסבל' שלנו בתהליך הזוגי נמוך משמעותית כיום, בעוד סף הריגוש לו אנו מייחלים גבוה מאוד. לכך יש להוסיף את השלכות המצב החומרי וההסתכלות על 'הדשא של השכן".

עו"ד אלימלך, בעל תואר שני במשפטים, אשר הוביל לאורך הקריירה המשפטית שלו את לקוחותיו להישגים כבירים, מספק עבור אוביטר מדריך מקוצר למתגרשים הטריים, שמטרתו לקיים הליך גירושין תקין עם כמה שפחות צלקות עבור שני הצדדים, תוך מימוש זכויותיהם המלאות על פי חוק וצליחת התהליך בצורה היעילה ביותר.

כמה שפחות צלקות

חשבון נפש – "ההמלצה שלי למתגרשים הטריים היא רגע לפני שמחליטים על פירוק החבילה באופן סופי, לעשות חשבון נפש אמיתי ולהבין לעומק את ההשלכות הכרוכות בתהליך הגירושין. קחו רגע אחד עם עצמכם, וחישבו שוב – האם זהו באמת הצעד הנכון עבורכם? האם אין כל סיכוי לשלום בית עם בן או בת הזוג? נסו לזהות האם מדובר במשבר אותו ניתן לפתור באמצעות שיח או גישור, או שמא מדובר בפערים עמוקים מדי עליהם לא ניתן לגשר. חשוב גם לשים דגש על הפן הכלכלי ולשאול את עצמכם, האם זוהי השעה המתאימה לפרק את החבילה, תוך הבנת המשמעויות הכלכליות, כדוגמת תשלום דמי מזונות, חלוקת ממון משותף והיבטים נוספים".

פנייה לעורך דין לענייני משפחה – "בשום פנים ואופן לא עוזבים את הבית בטרם קיבלתם ייעוץ משפטי על ידי עורך דין המתמחה בדיני משפחה שבאמתחתו ניסיון בתיקי גירושין שונים, הן בבתי המשפט לענייני משפחה והן בבתי הדין הרבניים העוסקים בנושא. ייעוץ זה הינו בעל ערך שלא יסולא בפז, ובלעדיו הסיכויים שלכם לצלוח את תהליך הגירושין באופן מיטבי, פוחתת משמעותית".

איסוף נתונים – "הקפידו לאסוף נתונים ומסמכים המעידים על רכוש משותף שנצבר במהלך הנישואין, או בתקופה שקדמה לה. מסמכים אלו עשויים להיות משמעותיים מאוד בעת הצורך בבואו של בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני, לדון בהליך הגירושין".

בניית אסטרטגיה – "חשוב להבין מבעוד מועד מהן המטרות שלכם במסגרת הליך הגירושין. האם תרצו להישאר בדירת המגורים, תהיו מעוניינים במשמורת על הילדים? האם הנכם חפצים בגט? יש לכם מה להסתיר מבחינה עסקית? לכל צעד בו נוקטים במסגרת הליך הגירושין עשויות להיות השלכות כלכליות כבדות משקל, לרבות סכום דמי המזונות ואופן חלוקת הרכוש, הסדרי ראייה ועוד. על כן, בניית אסטרטגיה ייעודית תסייע לכם בתהליך הגירושין באמצעות הצבת מטרות וחתירה אליהן".

חשאיות – "לאורך כל תקופת הגירושין חשוב לשמור על חשאיות ככל הניתן, לא לערב את הילדים (או במידה ואין ברירה לערב כמה שפחות) על מנת למנוע מצב של ניכור הורי כלפי בן או בת הזוג. השתדלו להימנע מלחשוף פרטים אודות התהליך גם מול בני משפחה וחברים. בנוסף, מומלץ להימנע מנקיטת צעדים דרסטיים, לרבות שימוש חלילה באלימות מילולית או פיזית, המהוות כמובן עבירה על החוק. גם הצד השני נוהג כלפיכם בחוסר הגינות ובכוונת זדון, התייעצו בנושא עם עורך דין מיומן המתמחה בדיני משפחה והמשיכו לפעול אך ורק בעצתו".

לאתר משרד עו"ד גיל אלימלך ושות'


 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות