העובדת גנבה 3 מיליון שקל מהמעסיק – תעביר לחזקתו דירה

ביהמ"ש המחוזי מרכז גזר 4 שנות מאסר על ריקי כהן, חשבת שכר, שהורשעה בגניבה מחברת באדג'ט שבה עבדה במשך עשור. פרט לעונש המאסר היא תפצה את המעסיק ב-270 אלף שקל וכן תעביר לו את זכויותיה בדירה בבת ים
דניאל בן חמו |
שלוש גרסאות שונות. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

שופטת בית משפט המחוזי מרכז, מיכל ברנט, גזרה ארבע שנות מאסר בפועל, על ריקי כהן שהורשעה במסגרת הסדר טיעון בעבירות גניבה בידי עובד, רישום כוזב במסמכי תאגיד ומרמה, עורמה ותחבולה. כהן בעת שהיתה חשבת שכר בבאדג'ט במשך עשר שנים הקימה במערכת החברה עובדים פיקטיביים וגרפה מהחברה מיליוני שקלים. השופטת קבעה שפרט לפיצוים שתשלם לחברה בסך 270 אלף שקלים, כהן תעביר את זכויותיה בדירה בבת ים לחברת באדג'ט.

על פי עובדות כתב האישום המתוקן, כהן, עבדה בחברה 21 שנים עד שנתפסה ומתוקף תפקידה של בחברה, הייתה לה גישה למערכות השכר של החברה, ובין היתר האפשרות להגדיר עובדים במערכת השכר וכן להזין משכורות של עובדי החברה במערכת השכר.

על פי האישום, החל מחודש יולי 2008, או בסמוך לכך ועד לחודש יוני 2018 או בסמוך לכך, פעלה הנאשמת באופן רציף ועקבי, בשיטתיות ובתחכום, ונטלה לחזקתה עשרות אלפי שקלים כל חודש מכספי החברה, ובסכומים מצטברים למיליוני שקלים, והכל שלא כדין ובכוונה לשלול אותם שלילת קבע. כאשר היא הקימה הנאשמת עובדים פיקטיביים בכזב והעבירה דרכם תלושי שכר פיקטיביים של עובדי החברה והכספים הועברו לחשבון הבנק שלה ובסך הכל שלושה מיליון שקלים.

על מנת לטשטש את עקבות פעולותיה, נהגה הנאשמת להשאיר את העובד הפיקטיבי כעובד רגיל, אך כאשר הייתה נכנסת לישיבות משכורות הייתה "מקפיאה" הנאשמת את העובדים הפיקטיביים על מנת שלא יתגלו בבדיקת דו"חות החברה בישיבות השכר החודשיות.

לאחר הזנת המשכורת "המנופחת" אשר כללה את משכורתם של העובדים הפיקטיביים למסלקה הבנקאית, החזירה הנאשמת את משכורתה במערכת חישוב השכר לשכרה הלגיטימי וזאת כדי להסתיר את הגניבה. באותו זמן "הפשירה" הנאשמת את העובדים הפיקטיביים המוקפאים. היא הזינה במערכות השכר הוראה למסלקה הבנקאית להעביר את כלל המשכורות הפיקטיביות של העובדים הפיקטיביים.

לפני גזר הדין, הנאשמת סיפרה כי לאחר שהתגלו העבירות אותן עברה, חייה נהרסו, היא לא ישנה בלילות, ו"חיה על כדורי שינה והרגעה". המשפחה שלה נהרסה, כך לדבריה, ובעלה ובנה לא מדברים איתה. עוד סיפרה כי רק באמצעות כלתה היא רואה את נכדיה ברחוב. הנאשמת תיארה את בדידותה, את הסתגרותה בחדרה, הביע צער וחרטה על מעשיה והתנצלה בפני באדג'ט שדאגו לה והיו לה כמשפחה.

השופטת ברנט גזרה על כהן 4 שנות מאסר בפועל. "הערכים המוגנים שנפגעו ממעשיה של הנאשמת", נכתב בגזר הדין, "הם הגנה על הקניין, הגנה על אמון המעביד בעובדיו, הגנה על קופת המדינה מפני פגיעה בה והשוויון בנטל המס. מידת הפגיעה בערכים אלה היא מן הגבוהות".

"הנאשמת", נכתב עוד, "אשר שימשה בתפקיד בכיר בחברת באדג'ט שנים רבות אף קודם לעבירות שביצעה, וזכתה לאמון מצד מעסיקיה, גנבה במשך כעשר שנים סכום העולה על שלושה מיליון שקלים ממעסיקה, תוך ניצול האמון שניתן בה. לעבירות מעין אלה השפעה על האמון החיוני במקומות עבודה, בהעדר תשלום מס כדין, נגרם נזק כלכלי ישיר לקופת המדינה אשר הכנסותיה מגביית מיסים קטנו והנטל על הציבור המשלם מס כדין גדל".

________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת מיכל ברנט

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות