קבלן השיפוצים גרם לנזק – יפצה במאות אלפי שקלים

בית משפט השלום בכפר סבא הורה לקבלן השיפוצים לפצות את לקוחותיו בסכום של כ-330 אלף שקלים בעקבות ליקויי בנייה וביצוע חלקי בלבד של העבודה שהוזמנה: "לא ביצע את כל מה שהתחייב עליו בחוזה"
אייל חן |
רמסו את החלטות הוועדה ברגל גסה. אילוסטרציה shutterstock
חרג מההיתר. אילוסטרציה shutterstock

מי לא עבר את זה בחייו? קבלן השיפוצים גומר את העבודה ואז מתחילה העבודה האמיתית בלתקן את הליקויים שגרם. שופט בית משפט השלום בכפר סבא, אלדד נבו, הורה לקבלן שיפוצים לשלם פיצוי של כ-330 אלף שקלים כולל שכ"ט עו"ד לבעל דירה שתבע אותו בגין ליקויי בניה וביצוע חלקי של עבודות בניה.

לפני מספר שנים חתם בעל דירה עם שיפוצניק שיבצע עבורו תוספות בניה ושיפוץ בביתו. התמורה המוסכמת עבור כלל העבודות הינה 700,000 שקלים. העבודות היו אמורות להימשך כחצי שנה והתשלומים יבוצעו על פי התקדמות העבודה, בהתאם לאישור המתכנן. שלבי העבודה ומועדי התשלום נקבעו בהסכם. לטענת בעל הדירה, הקבלן לא השלים את ביצוע העבודות עליהן הוסכם בחוזה והותיר אותו עם עבודות הדורשות ביצוע בעלות של 255 אלף שקלים, זאת למרות ששילם לנתבע סכום של 680 אלף שקלים, סכום הקרוב למלוא התמורה.

התובע טען כי גם אותן עבודות שביצע הנתבע, בוצעו ברשלנות והותירו ליקויים הדורשים תיקון בהיקף נרחב. עלות עבודות ההשלמה ותיקון הליקויים לטענת התובע היו בסך של 378 אלף שקלים. התובע דרש פיצוי בגין דיור חלופי הנדרש בזמן ביצוע התיקונים, עגמת נפש ועלות חוות הדעת.

מנגד הקבלן טען כי השלים את ביצוע כל העבודות עליהן הוסכם בחוזה ולראיה, התובע לא העלה כל טענה בעניין, אלא לאחר למעלה מ – 5 שנים מאז הסתיימו העבודות. הדבר הצביע לטענתו על רצינות טענות התובע ואף גרם לנזק ראייתי בכך שלא ניתן לבחון את טענות התובע לאחר פרק זמן כה ממושך מאז שב להתגורר בבית. הוא אף הפנה לטענת התובע כי ביצע עבודות השלמה בסכום של 255 אלף שקלים ולטענתו הליקויים הנטענים נגרמו כתוצאה מעבודות שבוצעו על ידי קבלנים אחרים ולאו דווקא כתוצאה מעבודות שהוא ביצע.

לאור הפערים בין עמדות הצדדים, ביחס לעבודות ההשלמה והליקויים הנטענים, מונה מומחה מטעם בית המשפט, מהנדס אשר נתן את חוות דעתו ביחס לכלל המחלוקות. המומחה קבע כי עיקר הליקויים שמצא המומחה הם בעבודות האינסטלציה שלדעתו בוצעה ברמה נמוכה ושיפועים הפוכים, לרבות במרפסת, בצנרת חדרי השירותים ומקלחת. תיקון ליקויים אלה דורש עבודות בהיקף ניכר, כגון – פירוק והתקנה מחדש של הריצוף, עבודות נגרות, מטבח ועוד, המדובר בעבודות שעלותן הוערכה על ידי המומחה בסכום של 154 אלף שקלים. עוד קבע המומחה כי הוצגו בפניו די אסמכתאות לכך שהנתבע לא ביצע עבודות עליהן הוסכם בעלות כספית של 106 אלף שקלים.

השופט נבו קיבל במלואן את חוות דעתו של המומחה, כי הנתבע "לא ביצע את כל העבודות שהתחייב לבצע בחוזה" וכי בעבודות שביצע קיימים ליקוים והכל בהיקף כספי של כרבע מיליון שקלים ועוד 14 אלף שקלים פיצוי שעל מנת לתקן את ליקויי האינסטלציה על בעל הדירה למצוא דיור חלופי.


לצפייה ודירוג כבוד השופט אלדד נבו

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות