ח"כ עודה: "לכסח את הפרצוף של הפשע המאורגן"

הכנסת דנה בהצעת החוק לקביעת עונש מעזרי לעבירת החזקת נשק ללא רשות שהוגשה על ידי ראש הרשימה המשותפת. ח"כ עודה: "94 מהשכנים שלי נהרגו השנה הזו, ופה יש משטרה שמצליחה לעשות הכל כשהיא רוצה"
מעיין לביא |
ח"כ איימן עודה. צילום: פלאש 90
ח"כ איימן עודה. צילום: פלאש 90

מליאת הכנסת קיימה דיון בהצעת חוק העונשין, תיקון – קביעת עונש מזערי והוראת שעה לעבירת החזקת נשק בלא רשות על פי דין, של חבר הכנסת איימן עודה וקבוצת חברי הכנסת, והצעה דומה של ח"כ גדעון סער. בסיכום בין המציעים לבין שר המשפטים אבי ניסנקורן, הוחלט כי תשובה והצבעה על ההצעה יתקיימו במועד אחר.

ההצעה מבקשת לקבוע כי על העבירות השונות הקבועות בסעיף 144 לחוק, שעניינן רכישת נשק, החזקתו, הובלתו ועוד, יוטל עונש מינימום של מחצית מהעונש הקבוע כיום בחוק. כמו כן, מוצע לקבוע כי מי שיעביר למשטרה או לצבא נשק שהוחזק בלא רשות בתוך 180 ימים מיום פרסומו של החוק המוצע, לא יואשם בביצוע עבירה זו, אלא אם כן הנשק היה מעורב בעבירה מסוג פשע.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "137 אזרחים ישראלים נרצחו או נהרגו בשנת 2019, מרביתם מנשק חם. נתון זה מצטרף לעובדה שבשנים האחרונות ישנה עלייה במספר העבירות המבוצעות תוך שימוש בנשק לא חוקי. תופעה מסוכנת זו מדירה שינה מעיניהם של אזרחים רבים ללא הבדל לאום, דת או מקום מגורים".

במהלך הדיון אמר יוזם ההצעה ח"כ איימן עודה ש"הרשימה המשותפת, קוראת לכסח את הפרצוף של ארגוני הפשע". "אתם צריכים להחליט", אמר, "או שאתם עם החברה שלנו או שאתם עם ארגוני הפשע. השאלה היא בכלל לא נתונים. אתם אין לכם מושג מה זה להיות הורה ערבי שמחסיר פעימה כל פעם שהבן שלו יוצא מהבית. אין לכם מושג מה זה להיות צעיר ערבי שנמצא בסיכון מירי חי פי מאה מאשר מוות בנגיף הקורונה".

ח"כ איימן עודה הוסיף: "94 אזרחים ערבים נהרגו השנה הזו, 94 מהשכנים שלי, מהאחים שלי, נהרגו השנה הזו. ופה יש משטרה שמצליחה לעשות הכול כשהיא רוצה. מה, אתם לא יודעים מה השמות של ארגוני הפשע המאורגן? אנחנו, הרשימה המשותפת, קוראים לכם להיכנס באבא של אבא שלהם, לכסח להם את הפרצוף, תכסחו את הפרצוף של ארגוני הפשע המאורגן. זה מה שאנחנו רוצים. יש דבר יותר ברור מזה? אנחנו רוצים לחיות בחברה ללא נשק".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות