מי תקף את מי? השוטרים או החשוד?

תושב ראשון לציון, 36, נעצר בחשד שאיים על ראש העיר והיכה שוטרים, אולם הוא טען כי הייתה זו "מחאה לגיטימית" וכי הוא זה שהותקף על ידי המשטרה. ביהמ"ש האריך את מעצרו ב-3 ימים אך הורה לשלוח את חומרי החקירה למח"ש
מעיין לביא |
מעצר (אילוסטרציה).

הקורונה מביאה אנשים לדברים שלא היו עושים בדרך כלל, תושב ראשון לציון, בן 36, אב לארבעה, נעצר על ידי משטרת ראשון לציון בחשד שניסה לתקוף את ראש העירייה רז קינסטליך, במהלך סיור בעיר. במשטרה גם טוענים כי הוא אף שבר את ידו של אחד השוטרים. בבית המשפט טען החשוד כי דווקא הוא זה שהותקף. השופטת האריכה את מעצר החשוד בשלושה ימים אך הורתה לשלוח את חומרי החקירה למח"ש.

במהלך ביקור של ראש העיר בשכונת רמת אליהו, פנה אליו החשוד על מנת לשאול אותו מספר שאלות. במהלך השיחה, כך טוענים במשטרה, קילל החשוד את ראש העיר ואיים כי יפגע בו ובבני משפחתו. בין היתר אמר לו: "אני יודע ואמצא איפה הילדים שלך, אני אזיין אותך, יש לך ילדים כמו שלי, אני אגיע לכולם ואני אוריד אותך כמו שהעליתי אותך".

עוד על פי החשד, ניסה החשוד לתקוף את ראש העיר. הנוכחים הפרידו בינו לבין ראש העיר שטען כי הוא "דחף אותו קלות". כוחות משטרה הגיעו ולמקום ולשיטתם החשוד המשיך להשתולל במקום, איים על השוטרים ועל ראש העיר, התנגד למעצר והם נאלצו להשתמש בכוח. בשלב זה, כך מתארים במשטרה, החשוד חטף מאחד השוטרים את הטייזר ותקף אותם. כתוצאה מכך לאחד השוטרים נשברה היד. לאחר מכן החשוד הובא לתחנה, נלקח לטיפול רפואי ולאחר שסירב לטיפול, הוחזר לתחנה וסירב להיחקר.

בדיון שהתקיים בבית המשפט השלום בראשון לציון, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו, הוא אמר: "יש לי ארבעה ילדים, אני עובד מהבוקר עד הלילה. הוציאו לי את הילדים מהגן. עד שהבאתי את ראש העיר לדבר איתו… יש לי חובות. ישבתי בפינה וקראתי. ישבתי בתוך שיח בסמטה קטנה איפה שהמתנ"ס וקראתי 'שמע ישראל'. בגלל הקורונה הרווחה משלמת את הגנים".

הסניגור של החשוד הדגיש בדיון כי רק לפני שבוע, אותם שוטרים שתקפו את מרשו שימשו כעדי תביעה במשפט המתנהל נגדו. "זו מחאה לגיטימית", אמר, "בהתחשב בכך שמדובר במי שילדיו ברווחה בגלל הקורונה. הוא חבול בגופו ברמות קשות שאי אפשר שלא לפרש זאת כתקיפה של השוטרים, כאשר היו לפחות 15 מהם. מדוע לא ניתן היה לנטרל אותו ולשים אותו בניידת ושלום? למה היה צריך לבעוט בראשו? ולמה היה צריך לסגור עליו את הדלת של הרכב?".

הסניגור הוסיף: "יש חשוד שהיה במקום בו ביקר ראש העיר, מחוץ לעסקו של החשוד, כשהעסק סגור והוא לא יכול להאכיל את ילדיו, ארבעה ילדים קטנים. החשוד זעק מדם ליבו וזעקתו לא נשמעה. היא כן נשמעה במקום ממנו החשוד מנסה להתרחק כל חייו וזה והרווחה. הוא לא רוצה להיות נתמך רווחה. זה פגע בנפשו, בבריאותו ויכול להיות שדיבר לא כפי אדם סביר. יכול להיות שהתלהם. בדיוק במצב דברים זה ולשם כך יש אנשים בוגרים יותר בהתנהגותם והם האמונים על הסדר הציבורי, משטרת ישראל".

נציג המשטרה אמר בדיון כי מצבו הכלכלי של החשוד לא מצדיק תקיפת שוטרים. "ליבי עם מצבו הכלכלי", אמר, "אך זה לא תירוץ להתנהגות זו. החשוד השתולל עוד טרם נאזק, תקף שוטרים איים על השוטרים, תקף עובד ציבור. לאחר מכן שנאזק הובא לתוך הניידת, המשיך להשתולל, המשיך לתקוף. השוטרים נאלצו להשתמש בטייזר. חטף את הטייזר, הובא לתחנה והשתולל בתחנה".

השופטת זוהר דיבון סגל, הורתה על הארכת מעצר החשוד בשלושה ימים. אולם במקביל הורתה כי תיק החקירה יועבר מיד למחלקת חקירות שוטרים לרבות הסרטונים הקיימים בתיק. "אודה כי החבלות שנצפו על גופו של החשוד הטרידו אותי. התמונות של החבלות גם קיימות בתיק החקירה וברי כי ראוי וצריך לברר בהקדם האפשרי את טענותיו של החשוד בדבר אלימות שוטרים שהופעלה כנגדו בכוח בלתי סביר על-ידי מי מהשוטרים".

_______________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת זהר דיבון-סגל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות