חשד: הקים חברה שמהותה קיזוז והפצה של חשבוניות כוזבות

רשות המסים עצרה את דניאל איסייב, תושב אשקלון, בחשד שהקים את חברת "באר חיים" המבוססת כולה על עסקאות פיקטיביות. מחזור החברה קפץ מ-286 אלף שקל ל-7 מיליון שקל בשנה אחת בלבד
מעיין לביא |
רשות המסים, צילום: פלאש 90
רשות המסים, צילום: פלאש 90

רשות המסים עצרה את דניאל איסייב, תושב אשקלון, בחשד לקיזוז והפצת חשבוניות פיקטיביות והתחמקות מתשלום מס של כמיליון שקלים באמצעות חברה בבעלותו. שופט בית משפט השלום באשקלון, עדו כפכפי, שחרר את החשוד בתנאים מגבילים.

מחקירת רשות המסים עלה, כי איסייב, הוא הבעלים של חברת "באר חיים בע"מ". על פי החשד מדובר בחברה שכל מהותה היא קיזוז והפצה של חשבוניות כוזבות וכל העסקאות והתשומות שלה הינן פיקטיביות. מחזור החברה קפץ בשנת 2020 ל-7 מיליון שקל כאשר בשנת 2019 עמד על 286,199 שקל בלבד.

במהלך חקירתו לא ידע החשוד להסביר את עסקאות החברה, ולא הכיר את לקוחותיה ואת פרטי העסקאות שנעשו לכאורה. כך לדוגמא, נטען על ידי החשוד כי החברה ביצעה עבודות איטום בפרויקטים שונים אולם בחשבוניות שהוצאו על ידה נכתב שבוצעו עבודות בלדרות והובלות.

כמו כן, נמצאו חשבוניות שהופקו על ידי ספקים של החברה, הנמנים על מגוון רחב של ענפי המשק, כגון אספקת חומרי בניין, ביצוע עבודות בניין, מוצרי תינוקות, מוסכים, שירותי ביוב ועוד.

בעקבות החשדות שעלו, תיק החברה נסגר במע"מ אשדוד והחשוד הובא לבית משפט השלום באשקלון, שם ביקשו חוקרי רשות המסים לשחררו בתנאים מגבילים.

השופט כפכפי נעתר לבקשה ושחרר את איסייב, בתנאים מגבילים ביניהם הפקדת מזומן בסך 20 אלף שקלים, ערבות עצמית בסך 100 אלף שקלים, ערבות צד ג' בסך 50 אלף שקלים וצו עיכוב יציאה מהארץ ל-180 יום.

________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט עדו כפכפי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות