עיריית נתניה נדחתה – תעביר כספים לקבוצת כדורגל הנשים בעיר

קבוצת כדורגל הנשים המקומית עתרה לקבלת כספים מהעירייה וטענה להפליה מגדרית קשה בחלוקת התקציב. בית המשפט המחוזי חייב את הרשות בהעברת 570 אלף שקלים, פסק דין שאושר כעת גם בעליון
דנה לווינסקי |
עונש קל לאוהד בית"ר שתקף קבוצה מתחרה
אילוסטרציה

בשורה לחובבי כדורגל הנשים: קבוצת בנות נתניה, תוכל לפתוח את עונת 20/21 כמתוכנן, זאת לאחר שבית המשפט העליון דחה את עתירת עיריית נתניה שלא להעביר כספים לקבוצה.

כעת הרשות מחויבת להעביר מיידית 570 אלף שקלים לקבוצת הנשים בכדורגל בנות נתניה, כפי שקבע בית המשפט המחוזי.

השופטת דפנה ברק ארז גם חייבה את העירייה בתשלום הוצאות משפט בסך 3,000 שקלים.

הסכסוך החל בעתירה שהגישה בנות נתניה, שטענה להפליה מגדרית קשה מצד העירייה בחלוקת תקציבי הספורט העירוניים, לאחר שזו העבירה תקציב הגדול פי 20 לקבוצת הגברים העירונית מכבי נתניה, על אף ששתי הקבוצות משחקות בליגת העל.

בית המשפט המחוזי מרכז לוד, קיבל את העתירה וקבע כי על העיריה להפחית מהסכום שמועבר לקבוצת הגברים של מכבי נתניה סך של כ- 570 אלף שקלים ולהעבירו לקבוצת הנשים העירונית לאחר שמצא כי העירייה פעלה בחוסר תום לב וניסתה להעביר את הסכום לקבוצת הגברים שלא כדין.

עיריית נתניה ומכבי נתניה ערעורו לבית המשפט העליון על פסק הדין וביקשו להמתין עם העברת הכספים עד להכרעה בערעור.

השופטת דפנה ברק ארז, כאמור דחתה את העתיקה והורתה לעיריית נתניה להעביר את הכספים באופן מיידי, תוך שהיא מדגישה את העובדה שהקבוצה מתכוננת בימים אלה לפתיחת משחקי ליגת העל.

"בענייננו לא הורם הנטל להראות כי אכן העברת הכספים תגרום לנזק בלתי הפיך, מעבר לטענות כלליות בדבר חלקם של כספי התמיכה שמקבלת המשיבה מסך הכנסותיה.

מנגד, בחינת מאזן הנוחות דווקא מחייבת להידרש לנזקים שייגרמו למשיבה שהסתמכה על התנהלות העירייה.

ניתן אף להוסיף, בזהירות המתבקשת, כי טענות מן הסוג שהעלתה העירייה עלולות לסכל דרך קבע ביצועם של פסקי דין בתחום של תמיכות הניתנות לעמותות הנדרשות למימון ציבורי", כתבה השופטת ברק ארז בהחלטתה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות