תושב בני ברק העומד לדין באשמת הברחת אקדחי הזנקה – כופר במיוחס לו בבית המשפט

הנאשם מכחיש באמצעות סנגורו, עו"ד אמיר ברכה, כי ידע שהאקדחים עוברים הסבה ברש"פ לכלי נשק אמיתיים וביקש להשתחרר בתנאים. עו"ד אייל בסרגליק, בא כוחה של חברתו לכתב האישום שהורשעה בפרשה: "ניצלו את מצבה"
דניאל בן חמו |
אקדח, ארכיון.

בבית משפט המחוזי בבאר שבע, התקיים דיון בעניינו תושב בני ברק שהואשם בכך שייבא אקדחי הזנקה מגיאורגיה שהוברחו לרשות הפלסטינית והוסבו לאחר מכן לכלי נשק אמיתיים.

הסניגור, עו"ד אמיר ברכה, אמר בדיון, כי הוא מבקש לקבוע שלא קיימות ראיות לכאורה לחובת מרשו ומשכך, להורות על שחרורו בתנאים.

על פי כתב האישום, הנאשמים, משה אזולאי, בן ה-33 וליטל אריק בת ה-38 שכבר הורשעה וממתינה לגזר דינה, יחד עם תושבי הרשות, פעלו כרשת לייבוא אקדחי הזנקנה והברחתם לשטחי הרשות, והסבתם לנשק לשם בצע כסף.

בבקשת המעצר נכתב כי אזולאי פעל באופן שיטתי ומתוחכם תוך לקיחת סיכון כי כלי נשק אלו יגיעו לידיים פליליות או עויינות.

הוא נאשם בעבירות נשק של ייבוא, סחר ונשיאה והובלה, שביצע לשם בצע כסף לאורך זמן ובהזדמנויות רבות. בנוסף, כתב האישום ייחס לאזולאי עבירות של הלבנת הון, וכן עבירות לפי חוק חדלות פירעון של הונאת נושים, הסתרת נכסים ואי מסירת מידע.

מכתב האישום עלה, כי הנאשם קשר קשר עם אחרים וייבא מגאורגיה אקדחי הזנקה מסוגים שונים ללא רישיון כדין.

לאחר מכן, מכר הנאשם את האקדחים לתושבי הרשות הפלסטינית, שהסבו אותם כאמור לכלי נשק אמיתיים, ובתמורה לכך קיבל הנאשם סכומי כסף המוערכים בסך של כ-400 אלף שקל. לאחר שהאקדחים הוסבו לכלי נשק, הציעו אותם למכירה.

המשטרה הפעילה סוכנים וביצעה האזנות סתר לנאשמים.

עו"ד אמיר ברכה

בדיון שנערך בבית המשפט אמר עו"ד אמיר ברכה, כי הוא לא חולק על עצם העברת האקדחים לאנשים בשטחים וזו לא עבירה. אבל, הטענה העיקרית והמרכזית שאזולאי לא ידע, לא מקרוב ולא מרחוק, שאקדחים אלה עוברים הסבה. "חברי לגישתי, לא הביא ראיות להוכיח טענה זו", אמר עו"ד ברכה במהלך הדיון. "על כן, עמדתי בהרחבה והפניתי להאזנות מתוך חומר החקירה, כי העבריין העיקרי כאן הוא אקרמן, שעל פי ההאזנות והודעותיו, ניתן ללמוד על חלקו כמייבא, וגם נתפס עם סחורה דומה ואף קיבל קנס מרשויות המדינה. לכן, אני מתקשה להבין, מדוע המאשימה מנסה לשייך את המעשים של אקרמן למרשי".

עו"ד ברכה התייחס לאחד מסעיפי האישום ואמר: "נטען שאמר לאביו מה לומר בבנק, לא בחקירת משטרה או רשות חוקרת על פי חוק. לא ניתן להאשימו בשיבוש והדחה כאשר מדובר בשיחה עם פקיד בבנק. יש מה שנקרא חקירה על פי חוק. שיחה בבנק אינה חקירה על פי חוק, לכן בהגדרה, לא ניתן לשבש אותה או להדיח בגינה. אם מדובר שאבא שלו היה הולך לתחנת המשטרה או לרשות לאיסור הלבנת הון, הייתי מסכים לראיות לכאורה. אך מדובר בנציג בנק, הפקדת שיקים ומזומן".

עו"ד אייל בסרגליק

תגובת עו"ד אמיר ברכה: "מדובר בתיק בעל ראיות נסיבתיות בלבד, אשר חומר הראיות שבידנו מלמד, ש'לא מיניה ולא מקצתיה', מרשי כופר מכל וכל באישומים המיוחסים לו, והאמת תברר בבית המשפט".

עוה"ד אייל בסרגליק, גל שרטוב ורז מורגן ממשרדו שייצג את אריק שממתינה לגזר דינה אמר: "אנחנו שמחים שהיום לאחר מו"מ מתמשך כתב האישום המקורי תוקן, בהסכמת הפרקליטות, בצורה דרמטית ממספר רב של אישומים ועבירות (מספר דו ספרתי של אישומים ועבירות) למספר מצומצם של עבירות ושלושה אישומים בלבד".

עו"ד בסרגליק הוסיף: "אין כל ספק שאחרים ניצלו את מצבה הלא פשוט של מרשתנו, מצבה הפיזי ואישי לצרכים שלהם. מרשתנו לא הרוויחה דבר, נוצלה ולא בכדי נעצרו מספר רב של חשודים שהפכו נאשמים בפרשייה מורכבת ורחבת היקף זאת אשר מתנהלת במספר ערכאות שיפוטיות. כעת תחל מרשתנו דרך שיקומית חדשה וטובה תוך ניתוקה מהעולם אותו הכירה עם עתיד בהיר יותר שעה שגם שוחררה ממעצרה היום".

עו"ד רז מורגן

 


עו”ד אמיר ברכה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות