עיריית נתניה נתבעה לאחר שילד נפצע בגינה ציבורית, האם העירייה אחראית?

בית המשפט קבע כי הרשות המקומית אינה אחראית על מניעת אירועים של מפגשי ילדים המשחקים בגינה הציבורית: "אם אחד מהם לוקח כיסא שהובא למקום כיצד ניתן לקבוע שהעירייה אחראית על כך?"
רונן לוי |
גינה ציבורית, ארכיון. צילום: פלאש 90
גינה ציבורית. צילום ארכיון: פלאש 90

"לא כל פציעה יכולה להגיע לכדי תביעה", כך קבעה שופטת בית משפט השלום בנתניה, סמדר קולנדר-אברמוביץ, שדחתה תביעה שהוגשה נגד עיריית נתניה, בעקבות פציעתו של ילד בן 8 מכיסא פלסטיק שהושלך עליו בגינה ציבורית. השופטת ציינה כי העירייה, אינה אחראית על "מניעת אירועים של מפגשי ילדים המשחקים בגינה הציבורית".

התביעה הוגשה על ידי הילד, באמצעות הוריו, נגד עיריית נתניה בעקבות אירוע בו נפגע בעינו בגינה ציבורית בעיר. לפי תביעתו, במהלך שהותו בגינה, אחד הילדים שהיה במקום זרק רגל של כיסא פלסטיק שבור לעברו. בבית המשפט העיד אחיו הגדול של התובע שהיה עמו בגינה הציבורית. האח סיפר כי לא השגיח על אחיו, ובמהלך שהותו במקום ראה כיסא פלסטיק שלם. מעדות האח עלה שהיו אותה עת אנשים בגינה וסביר שאחד האנשים הביא כיסא לגינה.

הצדדים הסכימו בדיון לקיים הליך הוכחות בכל הנוגע לשאלת האחריות שכן העירייה שבה וטענה שלא חלה עליה כל חבות באירוע. בית המשפט נדרש לשאלה האם אכן נזרקה רגל של כיסא פלסטיק או כיסא שלם? מתי הובא הכיסא לגינה? האם היה שם קודם לכן או שהובא באותו היום עם אנשים אחרים שהיו בגינה.

השופטת קולנדר-אברמוביץ קבעה כי התובע לא הוכיח כלל ועיקר שהכיסא היה בגינה מספר ימים קודם לכן. "כיצד ניתן לקבוע שהעירייה אחראית כאשר קיים במקום כיסא שלא ברור כלל מתי הגיע למקום, אולי רק מספר שעות קודם לכן", כתבה בפסק הדין. "אין כל צילום או ראיה ממנה ניתן לראות שהכיסא היה בגינה קודם לכן. העירייה אינה אחראית לכך שהאנשים מביאים מיוזמתם כיסאות לגינה. סבורני שמדובר באירוע פתאומי ובלתי צפוי. לא הוכחה כל התנהגות רשלנית של העיריה".

השופטת הוסיפה: "לא הוכח שהורי התובע דיווחו למוקד העירוני. הנתבעת אינה אחראית על מניעת אירועים של מפגשי ילדים המשחקים בגינה הציבורית. אם אחד הילדים הולך ולוקח כיסא שהובא למקום באותו היום כיצד ניתן לקבוע שהעירייה אחראית על כך?".

עו׳׳ד ענת אשכנזי

עו"ד ענת אשכנזי, המתמחה בתביעות נזיקין, מסבירה: "ילד שנפגע בגן שעשועים יכול להגיש באמצעות הוריו תביעת נזיקין נגד הרשות המקומית שבשטחה נמצא הגן . לעירייה חובת זהירות מוגברת כלפי המבקרים בגן ומחויבת היא לדאוג לתקינות המתקנים בגן ולבטיחותם, אך אינה אחראית לאירועי אלימות שאינם צפויים ואשר אינם באחריותה".
___________________________________________
לצפייה ודירוג כבוד השופטת סמדר קולנדר-אברמוביץ

___________________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%a0%d7%96%d7%99%d7%a7%d7%99%d7%9f-%d7%a2%d7%a0%d7%aa-%d7%90%d7%a9%d7%9b%d7%a0%d7%96%d7%99

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות