הכנ"רית מבקשת מהנאמנים: הסכימו לעבוד בחינם

על רקע משבר הקורונה ולקראת גל של חדלות פירעון כונסת הנכסים הרשמית, סיגל יעקב, מבקשת מעוה"ד המבקשים להיכלל במאגר הנאמנים להסכים לשמש כבעלי תפקיד גם ללא שכר טרחה
%d7%9e%d7%a2%d7%99%d7%99%d7%9f-%d7%9c%d7%91%d7%99%d7%90 |
ביהמ"ש אישר את הסכם הפשרה. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

הממונה על חדלות פירעון במשרד המשפטים, כונסת הנכסים הרשמית, סיגל יעקבי, נערכת לגל של פשיטות רגל, על רקע המשבר הכלכלי שנובע מהתפרצות נגיף הקורונה. במסגרת זו היא מבקשת מעוה"ד המבקשים להיכלל במאגר נאמנים מומלצים חדש, כי יסכימו להתמנות לבעלי תפקיד גם אם במסגרת ההליך לא ייפסק להם שכר טרחה ואף לא יוחזרו הוצאותיהם.

כונסת הנכסים פנתה לעשרות עוה"ד המבקשים להיכלל במאגר החדש, ממנו ימנה בית המשפט בעלי תפקיד בהליכי חדלות פירעון. עוה"ד המעוניינים להיכלל ברשימה יצטרכו לחתום על כתב הסכמה בו מצוין במפורש כי יתכן ולא יקבלו שכר על עבודתם.

"ידוע לי", כך על פי נוסח ההסכם, "כי יכול ובתיקים שבהם אמונה, לא אקבל שכר ארחה במקרים בהם לא יהיו כספים בקופת חדלות הפירעון. הסכמתי הינה בלתי חוזרת, וידוע לי כי היא תוגש לבית המשפט ביחד עם בקשת הממונה למנותי כנאמן".

במשרד המשפטים צופים כי בחודשים הקרובים יקלעו להליכי חדלות פירעון אזרחים רבים וכן חברות ועסקים. ביולי השנה דווח על עלייה של 75% בבקשות פשיטת רגל שהוגשו בחודש יוני האחרון לעומת אותה התקופה בשנה שעברה. מספר הבקשות זינק ל-2,038 ביוני 2020 בהשוואה ל-1,165 ביוני אשתקד.

עורכי דין מומחים לחדלות פירעון הנבחרים של אוביטר:

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות