נסגרו התיקים נגד "מטרידי" מנדלבליט

הפרקליטות הודיעה כי לאחר בחינת המקרים לא נמצא מקום לנקוט בהליכים פליליים נגד המעורבים. משרד המשפטים: "היועמ"ש לא התלונן ולא העיד וממילא הוא לא היה מעורב בהם בדרך כלשהי"
רונן לוי |
ד"ר אביחי מנדלבליט, צילום: תומר נויברג, פלאש 90

הפרקליטות הודיעה כי היא סוגרת שני תיקים שבהם נחשדו שני אזרחים בכך שאיימו והטרידו את היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט. על פי הפרקליטות, אין מקום לנקוט בהליכים פליליים במקרים שהובאו בפניה.

במקרה אחד, צעק שכן לעבר אישתו של מנדלבליט ואיים לכאורה על המאבטח וסירב להזדהות בפניו. על פי החקירה השכן איים: "אני תיכף אתן לך אחת לראש, אשבור לך את הראש". קצין שמטרה שהגיע למקום שחרר את השכן, לאחר שהזהיר אותו. השכן הוזמן לחקירת משטרה במוצאי אותה השבת, בין היתר בחשד לאיומים.

במקרה הנוסף עוכבה לחקירה אישה שחלפה על פניו של מנדלבליט, בדרכו לבית הכנסת בשבת, ואמרה לו "פרשת משפטים בושה". המאבטח סבר שהדברים נאמרו באופן מטריד ולאחר העברת הדברים למשטרה היא עוכבה לחקירה ושוחררה. באף אחד מהתיקים היועמ״ש לא היה המתלונן ואף לא נקרא להעיד. ממילא הוא לא היה מעורב בהם בדרך כלשהי.

בהודעה שפרסם משרד המשפטים בעניין, צוין כי במהלך השנים האחרונות ספגו היועץ המשפטי לממשלה ואף בני משפחתו איומים והטרדות רבות, חלקן מאורגנות ושיטתיות. היועמ"ש הוא אישיות מאובטחת, וככזה הוצמד לו מאבטח. מקרים של הטרדה ואיומים מטופלים בשגרה ע״י משטרת ישראל, אשר פועלת לפי שיקול דעתה המקצועי, בהתאם לסמכויותיה.

"כפי שהובהר בעבר", נכתב בהודעה, "אנו שבים ומבהירים כי היועמ"ש אינו מתערב בהחלטות המשטרה או התביעה בנושאים אשר נוגעים אליו אישית, וכל ניסיון להציג את הדברים אחרת – אין בו אמת".

מבדיקה שערכה הפרקליטות בעקבות הפרסומים האחרונים עולה, כי מדובר בשני תיקים בהם נחקרו חשדות שונים. "תיקים אלה הועברו בשעתו באופן חסר, ועל כן הוחזרו למשטרה", כך נכתב עוד. "שני המקרים אירעו בהפרש של שבוע, בתקופה הסמוכה לאחר הגשת כתב האישום נגד ראש הממשלה. התיקים הועברו כעת לפרקליטות, בעקבות הפרסומים האחרונים, על מנת לבדוק את הדברים".

במשרד המשפטים הבהירו כי בחינת תיקים אלה ע"י הפרקליטות העלתה, כי אין מקום לנקוט בהם הליכים פליליים, ועל כן התיקים נסגרו והודעה נמסרה על כך למעורבים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות