בית הדין לעבודה: 390 ימי מחלה ישולמו למזכיר מועצת דיר אל-אסד שיצא לפנסיה

השופטת קרן כהן קבעה כי הוא יפוצה ב-80 אלף שקל, אך יחד עם זאת קבעה כי העובד יחויב להשיב למעסיקתו לשעבר סכום של 130 אלף שקלים לטובת הפקדות שביצעה לטובת ביטוח המנהלים שלו
אייל חן |
300 שופטים בשלוש שנים. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

שופטת בית הדין האזורי לעבודה בחיפה, קרן כהן, הורתה למזכיר מועצה ועירייה ששימש בתפקידו 44 שנים להחזיר למועצת דיר אל-אסד סכומים בסך 130 אלף שקלים, בגין הפקדות שבוצעו ל"הפניקס חברה לביטוח בע"מ" ול"הראל גמל והשתלמות בע"מ" עבור השנים 1995-2000 ומנגד השופטת הורתה למועצה לשלם לו תשלום פיצוי בגין ימי מחלה לא מנוצלים בסך 80 אלף שקלים.

התובע כיהן בתפקיד מזכיר המועצה המקומית דיר אל-אסד במשך 27 שנים ולאחר מכן, כיהן בתפקיד מזכיר עיריית אלשאג'ור, שבמסגרתה אוחדו שלוש רשויות מקומיות (בענה, דיר אל-אסד ומג'ד אלכרום) במשך 6 שנים ולאחר פירוק הרשות המאוחדת כיהן בתפקיד מזכיר מועצת מג'ד אלכרום עד לפיטוריו בסוף חודש 10/2010. תקופת העסקתו של התובע הייתה רציפה, על אף ששהה בחופשה ללא תשלום (חל"ת) במשך ארבעה חודשים והוא זכאי לתשלום פנסיה תקציבית.

על פי התביעה, מחודש יוני 2014 החלה המועצה לנכות מהכספים המגיעים לתובע הפרשי פנסיה בסכום של 2,153 שקלים לחודש. עד חודש מאי 2018 קוזז סכום של כ 103 אלף שקלים ברוטו. המועצה החליטה להפחית משיעור הקצבה התקציבית של התובע את התקופה שבה בוטח בפנסיה צוברת בין השנים 1995 ו-2000. עוד טען העובד בתביעתו כי עליו לקבל פיצוי בגין ימי מחלה לא מנוצלים וכן כי הוא זכאי לתשלום מענק יובל.

המחלוקת בין הצדדים התמקדה בשנים 1995- 2000, בהן העבירה המועצה תשלומים להסדר ביטוח מנהלים ב"הפניקס" ו"בהראל גמל והשתלמות". המועצה טענה שאין למנות את התקופה שבגינה נערכו ההסדרים בקופות כחלק מהתקופה המזכה את התובע בפנסיה תקציבית ולכן יש להפחית את שיעור הקצבה ל-57.5% מהמשכורת הקובעת (במקום 69.67% מהמשכורת הקובעת).

השופטת כהן קבעה כי התובע יחזיר למועצה סכומים בסך 130 אלף שקלים בגין ההפקדות ל"הפניקס" ו"הראל", אולם במקביל קבעה שהתובע זכאי לפיצוי בגין כ-390 ימי מחלה בלתי מנוצלים שהינן שכר בעד 6 ימים עבור כל 30 ימי מחלה שביתרתו ולכן הורתה למועצה לשלם לו 80 אלף שקלים.
______________________________________________
לצפייה ודירוג כבוד השופטת קרן כהן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות