העליון הקל בעונשו של תושב איתמר שירה למוות בערבי

יהושע אליצור גר צדק נמלט במהלך משפטו לחו"ל ונעצר לפני כ-5 שנים. השופטים נעתרו חלקית לערעורו והפחיתו 4 שנים ממאסרו. בפסק הדין נכתב: "מאפייני תקרית הירי, עם כל חומרתה מקימים הצדקה להקלה בעונשו"
רונן לוי |
לוחמי מג"ב במחסום. למצולמים אין קשר לכתבה. צילום: דוברות המשטרה
מחסום צבאי, ארכיון. צילום: דוברות המשטרה

שופטי בית משפט העליון, קיבלו חלקית את ערעורו של יהושע אליצור גר צדק, תושב איתמר, אשר הורשע כי באירוע משנת 2004, ירה והרג ערבי אשר עקף עם רכבו מחסום צבאי בין אלון מורה לאיתמר. בית המשפט העמיד את עונשו על 11 שנות מאסר.

על גר צדק, הוטל בבית המשפט המחוזי עונש של 15 שנות מאסר, לאחר שנדחתה טענתו להגנה עצמית. הוא הורשע בעבירת הריגה. על העונש והכרעת הדין הוגש ערעור וביהמ"ש העליון קיבל באופן חלקי את ערעורו של אליצור והפחיתו בעונשו כך שיעמוד על 11 שנה. הכרעת הדין נותרה בעינה, לאחר שהשופטים המליצו למערער לחזור בו מהערעור עליה.

"לטעמנו בית המשפט קמא לא התחשב מספיק בשיקולים לקולה הנוגעים לעניין", כתבו שופטי העליון בפסק הדין. "בהנמקתו לגזר הדין ציין אמנם בית המשפט המחוזי את ערירותו של המערער ואת נסיבות חייו האישיות. אלא שמאפייני תקרית הירי במנוח, עם כל חומרתה, מקימים הצדקה להקלה נוספת בעונשו של המערער".

השופטים הוסיפו: "בשקלול כל האמור לעיל אנו סבורים כי קיימת בענייננו הצדקה להתערב בעונש שנגזר על ידי הערכאה המבררת, ולהפחיתו באופן שישקף את מכלול הנסיבות המורכבות של המקרה שלפנינו. על כן הגענו למסקנה כי יש להקל בעונשו של המערער, ולהעמידו על 11 שנות מאסר בפועל (במקום 15 שנים)".

אליצור, גר צדק בשנות ה-50 לחייו, עלה ארצה מגרמניה, השלים את הליך גיורו וקבע את מושבו בגבעות איתמר. במהלך משפטו נמלט אליצור לחו"ל ונעצר לפני כ-5 שנים. כיום שוהה אליצור באגף התורני בכלא רימונים. במהלך כל משפטו טען אליצור כי הוא ירה מתוך הגנה עצמית וזאת לאחר שסימן לרכב טרנזיט ערבי שעקף מחסום צבאי לעצור, אך הרכב החל לנסוע במהירות לכיוונו והוא ירה לכיוונו.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות