התעלל באשתו במשך שנים – ירצה 4 שנות מאסר

בית המשפט באשקלון חייב את הנאשם ב-20 אלף שקל פיצויים לבת הזוג עליה איים: "אני לא אפחד לפוצץ אותך במכות, את לא תחיי כדי לראות את הילדים שלך"
דנה לווינסקי |
אילוסטרציה

שופטת בית משפט באשקלון, ענת חולתא, גזרה על תושב העיר, 4 שנות מאסר לאחר שהורשע בשורת עבירות אלימות כלפי אשתו. השופטת חולתא אף חייבה את הנאשם בפיצוי בסך של 20 אלף שקלים לבת הזוג. "מעשיו פגעו בה בכל רובדי אישיותה וקיומה", כתבה השופטת בגזר הדין. "חייה הפכו בלתי נסבלים לאורך זמן, כשהוא מצר את צעדיה, מבקר ושולט בכל מעשיה, משפיל אותה, מעניש אותה ומכה בה בכל עת שבה לסברתו לא תפקדה באופן מספק, בין כאישה עובדת, בין ככלה, בין כאם ובין כרעיה".

על פי כתב האישום בו הורשע הנאשם, בין השנים 2005 – 2016 הוא תקף אשתו בהזדמנויות רבות. במקרים רבים, בין היתר סטר לה, משך בשערה, איים עליה והיכה אותה נחרצות. כתב האישום מגולל סדרת מקרים בהם, לאורך השנים, איים ותקף.

בכתב האישום תואר, כי לאחר שילדה את ילדם אמר לה: "תיזהרי את עכשיו כבר לא בהריון, אני לא אפחד לפוצץ אותך מכות להרוג אותך במכות". שנה לאחר מכן הסיע הנאשם את המתלוננת לאזור התעשייה הדרומי באשקלון, ביקש ממנה לצאת מהרכב וכשעשתה כן תקף אותה הנאשם בכך שהיכה אותה בזרועות וברגליים וכן משך בשערה.

במקרה אחר, צעק עליה, שאיננה יודעת לנקות ושתיכנס לחדר השינה שלהם. אז תקף אותה הנאשם בכך שמשך בשערה והשליך אותה על המיטה, נתן לה מכות אגרוף לכיוון הרגליים, השליך אותה לעבר הרצפה, בעט ברגליה והרים אותה משיער ראשה. לאחר מכן, השליך אותה מספר פעמים על המיטה, קרע ממנה את בגדיה ונשך אותה באפה.

כחודשיים לאחר מכן, התקשרה המתלוננת לנאשם, בנוכחות אחיה, ואמרה לו כי ברצונה לעזוב אותו. הנאשם, נטען באישום, ביקש ממנה להתלוות אליו לנסיעה במכונית, כדי לשוחח על מצבם. במהלך הנסיעה, כך עלה מכתב האישום, תקף את המתלוננת והיכה אותה. בהמשך, הוציא אותה מהמכונית, תוך שהוא תופס בשיער ראשה ובעודה שוכבת על הרצפה בעט בה במותניה. במקרה זה איים עליה: "את לא תחיי כדי לראות את הילדים שלך".

במקרה אחר המתואר בכתב האישום, כאשר היו בהופעה של "גאליס" יחד עם ילדיהם וישבו במקומות שונים, הוא ניגש אליה בתום ההאירוע וכעס עליה על כך שלא ענתה לשיחותיו. כשהגיעו למכונית, הנאשם לא אפשר לה להיכנס אליה ואיים עליה: "אוי ואבוי לך אם לא תגיעי תוך חצי שעה הביתה".

מספר דקות לאחר מכן, חזר הנאשם לכיוון המתלוננת וביקש ממנה לעלות למכונית. במהלך הנסיעה, תקף הנאשם את המתלוננת בכך שהיכה ברגליה. בהמשך, בעט הנאשם בישבנה של המתלוננת כדי שתיכנס למעלית הבניין. בבית, ביקש הנאשם מהמתלוננת להיכנס לחדר, שם תקף אותה בכך שסטר פעמים רבות בפניה, היכה בה בזרועות וברגליים וכן משך בשערה.

השופט חולתא קבעה, כי מעשי הנאשם כלפי אשתו "פגעו בה בכל רובדי אישיותה וקיומה". על פי גזר הדין, הנאשם הפך את חייה לבלתי נסבלים, לאורך זמן, "כשהוא מצר את צעדיה, מבקר ושולט בכל מעשיה, משפיל אותה, מעניש אותה ומכה בה בכל עת שבה לסברתו לא תפקדה באופן מספק, בין כאישה עובדת, בין ככלה, בין כאם ובין כרעיה".

"כחלק משליטת הנאשם במתלוננת", כתבה השופטת, "הוא הצר את צעדיה והפעיל עליה סנקציות במגעה עם בני משפחתה הקרובים ועם חברותיה לעבודה, תוך שהוא מפגין גילויי קנאה כלפיה, שהלכו והסלימו. כתוצאה מכך, נפגעו חירויותיה הבסיסיות של המתלוננת כאדם, הזכאי להגשמה עצמית, לחיים בכבוד ובביטחון, לחופש ביטוי, תנועה ולעצמאות מחשבתית וכלכלית".

עוד נכתב בגזר הדין: "הפגיעות הפיסיות במתלוננת כתוצאה ממעשי התקיפה והכאב הפיסי שהסב הנאשם למתלוננת בהתנהגותו במהלך השנים הם חלק אחד מכלל הפגיעות והסבל שגרם לה הנאשם".
_________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת ענת חולתא

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות