שינויי גרסה במחוז ירושלים: האם הטלפון של השוטרת נגנב או ניתן בטעות?

המשטרה עצרה צעיר בחשד שגנב טלפון של שוטרת ושבר אותו אולם בהמשך שינתה את גרסתה וטענה כי המכשיר הוחזר לו עם חפציו בטעות
ציון חן |
משטרת לואי דה פינס?

במשטרת ירושלים משנים גרסאות מרגע לרגע ובמהירות הקול כמעט. מדובר במעצרם של צעיר וצעירה, בני 20, תושבי העיר, שהמשטרה טענה בעניינם בבית המשפט כי "תקפו שוטרים, גנבו טלפון של שוטרת ושברו אותו". אך במהלך הדיון הודתה המשטרה כי השוטרת מסרה לבחור את הטלפון שלה בטעות יחד עם חפציו שנבדקו, ולאחר שגילתה כי המכשיר שלה נעלם, הוא נמצא על מסלול הליכתו של הבחור, כשהוא מנופץ.

"אמרו לי לעזוב את המקום, נתנו לי משהו שלא שייך לי, הנחתי והמשכתי הלאה. לא רוצה שיאשימו אותי בגניבה, בכלום. שמתי את זה והמשכתי הלאה", הסביר הבחור בפני שופט מהמעצרים בירושלים אורן סילברמן. השופט האמין לגרסת הצעיר ושחרר אותו ולמעצר בית. הצעירה שנעצרה שוחררה גם היא למעצר בית, לאחר שטענה כי היא זו שהותקפה על ידי המשטרה.

הרקע למפגש בין השניים לבין השוטרים התרחש בשעות הלילה בשכונת גילה בעיר. השוטרים הבחינו בהתקהלות של מספר צעירים, וכאשר הם ניגשו אליהם הם נראו תחת השפעת אלכוהול. "הבחור סירב להזדהות ואמר לשוטרת 'את על הזין שלי'", סיפרו נציגי המשטרה, "בזמן שלקח את הציוד שלו מהשוטרת, נטל גם את מכשיר הטלפון שלה. בתום האירוע הבחינה השוטרת כי הטלפון שלה נגנב, והוא נתפס כאשר הוא מנופץ כולו ולא פעיל, במסלול בריחתו של הבחור שעזב בריצה ובקללות".

הצעירה שנעצרה בחשד לתקיפת השוטרים טענה בבית המשפט כי ניסתה לחלץ את אחיה בן ה-14 מידי השוטרים שנהגו בו בכוח. "שמעתי את הצרחות המצמררות של אחי", אמרה בבית המשפט, "ראיתי שהשוטרים נותנים לו מכות קשות, ורציתי לחלץ אותו מהם. לא הייתה לי שום כוונה לפגוע בשוטרים". לשופט גם הוצגו תמונות מהאירוע המתעדות את החבלות והשריטות שנגרמו לשוטרת.

לגרסת הצעיר שנחשד בגניבת מכשיר הטלפון, הוא נלקח לתחנת משטרת מוריה שם היכו אותו השוטרים כנקמה על כך שלקח לכאורה את מכשיר הטלפון הנייד.

אף שהמשטרה טענה במהלך הדיון בבית המשפט כי החשוד הוא שגנב את הטלפון, בשלב מסוים השתנתה הגרסה ונציגיה בדיון הודו כי יתכן והמכשיר הועבר לצעיר בטעות. "יש הבדל בין מי שהרהיב עוז ונטל טלפון מתוך ניידת משטרה", קבע השופט, "לבין מי שקיבל את הטלפון בטעות מהשוטרת", ושחרר את השניים בערבויות ותנאים למעצר בית של ארבעה ימים.

____________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט אורן סילברמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות