נהג במשך שנים על משאית ללא רישיון ונידון לעבודות של"צ

בית המשפט לתעבורה פסק כי לאור נכונות הנאשם לקבלת טיפול וניסיונותיו להשתקם כלכלית "ענישה הרתעתית עשויה להשיג את אותה מטרה של מניעת ביצוע העבירות"
%d7%a8%d7%95%d7%a0%d7%9f-%d7%9c%d7%95%d7%99 |
משאית דואר. צילום: משה שי, פלאש 90

שופט בית משפט השלום לתעבורה בחיפה, אור לרנר, גזר 180 שעות של"צ, על נהג משאית שהורשע בשני כתבי אישום חמורים של נהיגה ללא רישיון נהיגה שפקע מעל לעשור, נהיגה ללא רישיון נהיגה מתאים וכן זיוף מסמך המשמש לזיהוי רכב או רישיון. למרות שהוגשה בקשה למעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים ועמד כנגדו מאסר על תנאי ארוך, השופט קיבל את דברי עו"ד אביעד חייט, בא כוחו של הנאשם להסתפק בענישה שיקומית ולא הפעיל את עונש המאסר על תנאי.

עו"ד אביעד חייט

על הנהג הוטל גם קנס של 4000 שקלים שהם תנאי מהרשעה קודמת ו-30 חודשי פסילה בפועל אשר רובם רוצו עד למועד מתן גזר הדין.

ההרשעה בעניינו של הנהג ניתנה על פי שני כתבי האישום שאוחדו. במסגרת האישום הראשון, נהג הנאשם, במשאית בכביש 70 למרות שרישיון הנהיגה שלו פקע לפני שנים רבות ומבלי שהיה לו ביטוח תקף. כעולה מעובדות כתב האישום השני, נהג הנאשם, במשאית, למרות שאינו מורשה לנהוג בסוג רכב זה, ביציאה מקרית עקרון. הנאשם הציג רישיון נהיגה מזויף, כאשר רישיונו פקע עוד לפני 30 שנים.

התביעה ביקשה לקבוע כי המתחם ההולם לעבירות אותן ביצע הנאשם, נע מפסילה של-30 חודשים עד פסילה של חמש שנים ובנוסף מאסר בפועל למשך 12 חודשים וענישה נלווית. מנגד, בא כוח הנאשם עו"ד אביעד חייט, ביקש לאמץ את הגבול התחתון של מתחם הענישה, ולהעדיף את עיקרון הפן השיקומי, לצד התחשבות בגובה הקנס לאור מצבו הכלכלי של הנאשם המפרנס היחידי ל- 4 נפשות ונמצא בעיצומי של תהליך פשיטת רגל כאשר הסתבכותו באה על רק בעיותיו הכספיות.

עו"ד חייט הוסיף כי הנאשם הודה בהזדמנות הראשונה ולקח אחריות על מעשים שאינם פשוטים, שכן יש להתחשב במגבלות בהן שוהה הנאשם, פסילה עד תום ההליכים. הנאשם פנה להנפקה מחודשת של רישיון.

"הוא מצוי כעת בעבודה יציבה", אמר עו"ד חייט, "ובעיצומו של תהליך טיפולי שבו הוא לקח אחריות על מעשיו ועל דרך התבוננותו לגבי התנהלותו הפלילית והתעבורתית, ויש לתת לנאשם להמשיך את תהליך השיקום והתחייבותו לטפולים עצמיים", אמר עו"ד חייט.

השופט לרנר, קיבל את עמדת עו"ד חייט, והחליט לחרוג בעונש לקולא. זאת, למרות שלחובתו של הנאשם 17 הרשעות קודמות בתעבורה שעיקרן בעבירות דומות שנרשמו לחובתו, האחרונה בתקופה של פחות משנה.

"בשל מוכנותו של הנאשם לשיתוף פעולה באופן מלא עם ההליך הטיפולי", נימק השופט את החלטתו, "כמו גם מצבו האישי וכלל הטיעונים לזכותו ובין היתר על מנת שלא לפגוע פגיעה גדולה מדי בו, במשפחתו וביכולתו להתפרנס ולשקם את מצבו הכלכלי שרק התחיל להסדיר לאחרונה, מצאתי לנכון להאריך את המאסר המותנה תוך הטלת צו של"צ וצו מבחן כפן טיפולי והרתעתי עשוי להשיג את אותה מטרה של מניעת ביצוע העבירות". התביעה המשטרתית תשקול הגשת ערעור על פסק הדין המקל.

עוה״ד חייט מסר כי הוא "מברך את בית המשפט שהעניק פעם נוספת מעמד בכורה לשיקום נאשמים".


לצפייה ודירוג כבוד השופט אור לרנר


 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות