נהג תחת השפעת סמים והרג שניים – ירצה 8 שנות מאסר

ג'האד סאלח, תושב הצפון, הורשע בעבירות של המתה בקלות דעת לאחר שפגע עם רכבו ברכב חולף וגרם למותם של שניים: "נהג הנכנס לרכב כשבדמו סמים ואלכוהול הופל למכונת מוות נעה"
מעיין לביא |

שופט בית משפט המחוזי בחיפה, ארז פורת, גזר 8 שנות מאסר על ג'האד סאלח תושב הצפון, שהורשע בשתי עבירות של המתה בקלות דעת, נהיגה תחת השפעת סמים, סטייה מנתיב תחבורה ועוד. סאלח שנהג תחת השפעת סמים פגע ברכב והרג אם ובנה בסמוך לצומת כברי.

מדובר בתאונת דרכים שארעה לפני מספר שנים בכביש 89, בין צומת כברי לנהריה, בין רכב בו נהג סאלח לרכב טויוטה. כעולה מהכרעת הדין, בשל נהיגת הנאשם תחת השפעת סמים, הוא נהג במהירות רבה, איבד שליטה ברכבו, פגע במעקה בטיחות בצד ימין, ואז סטה עם רכבו לנתיב הנגדי, פגע ברכב הטויוטה, וכתוצאה מפגיעה זו נהרגו במקום נהג הטיוטה, אסף כץ ז"ל ואמו רחלה כץ ז"ל. אשת המנוח, רינה, שישבה לידו ברכב, נפצעה באורח קשה. גם סאלח עצמו נפגע כתוצאה מהתאונה.

התביעה עמדה בטיעוניה לעונש, על התוצאה הטרגית של התאונה כאן, שהסתיימה בקיפוח חייהם של שני בני אדם מאותה המשפחה, כי מדובר בתאונה שלא הייתה הכרח המציאות אלא ארעה אך ורק בשל אופן נהיגת הנאשם.

השופט פורת כתב החלטתו כי האינטרס החברתי שנפגע כאן הינו שלום הציבור ובטחונו, ובעיקר בהתייחס למשתמשים בדרך. מי שנוהג ברכב כשהוא אינו במלוא חושיו, גורם סיכון פוטנציאלי לכל כלי רכב או הולך רגל שייקרה בדרכו. "כבר נפסק", נכתב בגזר הדין, "כי 'כאשר נהג נכנס לרכב כשבדמו סמים ואלכוהול הוא הופך את עצמו למכונת מוות נעה" (רע"פ 3351/09 שמרית משה נ' מד"י). כאן לבש הסיכון הפוטנציאלי ממשות וגרר תוצאה טרגית קשה. רק בשל קלות דעתו של הנאשם, אשר בחר לנהוג בעודו מצוי תחת השפעת סמים, ארעה התאונה הקשה, שגבתה שני קורבנות בנפש".

השופט פורת הוסיף: "בקביעת הענישה בתוככי המתחם, נתתי דעתי לכך שהנאשם לא קיבל אחריות מלאה למעשיו וטען בהיעדר עיגון עובדתי ממשי למזעור אחריותו המשפטית והעובדתית לגרימת התאונה. מנגד, ראיתי ליתן משקל מסוים בעניין תרומת אבי המשפחה לחברה בישראל, באופן כזה הראוי להיזקף ולו במעט, גם בעת גזירת דינו של הנאשם". בסופו של דבר השופט פורת גזר על סאלח 8 שנות מאסר בפועל, 15 שנות שלילת רישיון ועוד פיצוי של 50 אלף שקלים.
__________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט ארז פורת

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות