חשד: בכיר במגזר הציבורי נתן הקלות במס לקבלנים תמורת שוחד

ראש ענף משכורות ומעסיקים במנהל התשלומים של רשות האוכלוסין וההגירה נעצר בחשד לקבלת שוחד בהיקף של עשרות מיליוני שקלים מקבלנים שנעצרו גם הם
ציון חן |
מטה להב 433. צילום: פלאש 90

חשד לפרשת שחיתות חדשה: חוקרי יחידת להב 433 עצרו את ראש ענף משכורות ומעסיקים במנהל התשלומים של רשות האוכלוסין בחשד כי במשך תקופה ארוכה קיבל שוחד מקבלנים המעסיקים עובדים פלסטינים בישראל בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים. יחד איתו נעצרו גם הקבלנים החשודים במתן שוחד. בית המשפט האריך את מעצרם של המעורבים בחמישה ימים.

בית סירא, הוא כפר פלסטיני בגדה המערבית הצמוד לגדר ההפרדה, כשמהצד השני של הגדר שוכנת מודיעין-מכבים-רעות. שני אחים קבלנים פלסטינים מבית סירא, נעצרו יחד עם השכן היהודי שלהם ממודיעין, שהוא בכיר במשרד ממשלתי, אתו יש להם קשרי עבודה. מדובר במי שמכהן בעשור האחרון כראש ענף משכורות ומעסיקים במנהל התשלומים של רשות האוכלוסין.

השלושה נעצרו ע"י זרוע החקירות של הפשיעה הכלכלית בלהב 433, היאל"כ. זאת, בתום חקירה סמויה שנמשכה כשנה במהלכה נאספו ראיות של שוחד בהיקפים עצומים שהועברו בין הצדדים.

על פי החשד במשטרה, הבכיר במגזר הציבורי נתן לשני הקבלנים, המעסיקים עובדים פלסטינים בישראל, הקלות בדרישת המסים בתנאים הסוציאליים לאותם העובדים. "רשות האוכלוסין וההגירה", מסבירים במשטרה, "אחראית על גביית המסים ממעסיקי העובדים הפלסטינים, והם אמורים להיות משולמים למדינת ישראל. הבכיר דיווח על פחות ימי עבודה של אותם העובדים, דבר שהביא לגביה מופחתת של מיסים מהקבלנים המעסיקים, בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים לאורך שנים".

מהחקירה עלה כי על פי הנוהל הקיים הקבלנים אמורים לדווח ישירות לרשות האוכלוסין על מספר ימי העבודה של כל פועל או מספר הפועלים שעבדו. אולם, במקרה זה, פעל הבכיר בניגוד לנהלים ואף שלא הייתה אמורה להיות לו נגיעה לעניין, הדיווח נעשה באמצעותו. "זאת", נטען במשטרה, "תוך כדי הסוואה של מקור השולח, על מנת להסוות את המרמה, ועל כך הוא קיבל את השוחד. הוא קיבל שוחד וביצע הונאה כלפי מדינת ישראל בעשרות מיליוני שקלים".

האחים הקבלנים נעצרו על מתן שוחד, ואילו הבכיר נעצר בחשד לשחיתות, קבלת שוחד ועבירות של מרמה והפרת אמונים. השלושה נעצרו והובאו לדיון בעניינם בבית המשפט, שם הוארך מעצרם בחמישה ימים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות